A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons te informeaza: Prestarea serviciilor de telefonie

La  incheierea sau reinnoirea unui contract pentru prestarea serviciilor de telefonie, trebuie avute in vedere prezenta unor informatii ce trebuiesc obligatoriu trecute in contractul de prestari servicii de telefonie: Numărul de minute (naţionale sau internaţionale)/SMS-uri/MMS, tarifele aplicabile la depăşirea minutelor naţionale sau internaţionale /SMS-urilor/MMS-urilor, perioada de valabilitate a extraopţiunilor, a bonusurilor sau a altor reduceri acordate (lista completa aici).

În plus, există şi alte informaţii ce ar trebui solicitate furnizorului sau consultate pe site-ul acestuia.

            De exemplu, dacă în abonament sunt incluse minute pentru apeluri în afara ţării este bine de ştiut că niciun furnizor nu poate oferi posibilitatea să realizezi apeluri către orice reţea din afara ţării, ci doar către reţelele acelor furnizori cu care a încheiat acorduri prealabile. De asemenea, este posibil ca furnizorul tău să ofere tarife diferite pentru reţele din aceeaşi ţară.

            Dacă activezi sau este deja activat la încheierea contractului serviciul de roaming, află de la furnizorul tău care sunt tarifele pentru astfel de apeluri/SMS-uri.

Trebuie acordata atentie când se apeleaza sau se trimite un SMS către un număr scurt pentru servicii de interes naţional/local (numere de taxi, ora exactă etc.). Prin lege, tarifele pentru apelurile către aceste numere nu pot depăşi tarifele pentru apelurile naţionale/locale practicate de furnizorul tău. Verifică în contract dacă apelurile/SMS-urile către aceste numere se scad din minutele/SMS-urile incluse în abonament/ extraopţiuni/ bonusuri. Adresează-te furnizorului dacă ai nelămuriri cu privire la taxarea acestor apeluri/SMS-uri!

            Prin intermediul telefonului se poate beneficia şi de servicii precum: jocuri şi concursuri, horoscop, informaţii privind abonaţii etc. Acestea sunt aşa-numitele `servicii de conţinut` care pot fi oferite de furnizorul de telefonie dar, de cele mai multe ori, sunt oferite de diverse firme. În acest din urmă caz, furnizorul de telefonie asigură doar suportul tehnic şi facturarea acestor servicii. De obicei, apelurile/SMS-urile către numerele pentru servicii de conţinut au un tarif special şi nu se se consumă din minutele/SMS-urile incluse în abonament/extraopţiuni/bonusuri. Trebuie verificat în contract ce se întâmplă în cazul utilizarii acestor servicii!

Pentru mai multe detalii puteti accesa: www.ancom.org.ro

InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal