Ce plătim, de fapt, atunci când ne achităm factura la curent ?! – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

Ce plătim, de fapt, atunci când ne achităm factura la curent ?! – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

  • energia electrică activă (reprezintă între 30% și 55 % din valoarea facturii);
  • tariful de transport (circa 3% din valoarea facturii) îl plătim către furnizor, dar banii ajung la Transelectrica SA, care asigură transportul energiei de la producător către distribuitor);
  • tariful de distribuție (circa 17 – 34 % din valoarea facturii) noi i-l achităm tot furnizorului, dar banii ajung la unul dintre cei 8 distribuitori din România, care aduc energia electrică de la transportator până la locuința consumatorului casnic;

Citeste si : ATENȚIE ! Piese de schimb auto în sistemul de Alerte Europene de Produse Neconforme ! Fii informat cu Aplicația Europeană InfoCons !​

 

  • tariful de serviciu de sistem (circa 2% din valoarea facturii) se plătește pentru operațiuni de echilibrare necesare pe piața energiei electrice;
  • taxa de cogenerare (circa 1% din valoarea facturii) o plătim toți, de ani buni, pentru a susține construcția de centrale electrice de termoficare de înaltă performanță. Centralele nu s-au construit și momentan nici perspective certe nu există că se vor face;

Articolul integral pe aceasta tema AICI 

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în  Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66,  mail : secretariat@infocons.ro ,   Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta  , Ia Atitudine ,  Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Energie, Energie Electrica , Gaze naturale, Ghid , consumator energie  , factura energie , factura curent 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și