InfoCons te Informează – Pleci în vacanță în afara țării ? Atenție la timpii de așteptare și la Alertele pentru produsele de plajă pentru copii !

Este perioada vacanțelor de vară , iar cu această ocazie mulți au planificat să își petreacă zilele libere în afara României . În acest context , InfoCons pune la dispoziția consumatorilor Aplicația Europeană InfoCons , un instrument util și gratuit , disponibil în 33 limbi . Aplicația oferă consumatorilor acces direct la informații în timp real cu privire la timpii de așteptare în punctele de trecere rutieră a frontierei pentru intrarea și ieșirea din România , fiind ușor de indentificat pe hartă .

Informațiile referitoare la timpii de așteptare pot fi regăsite în secțiunea SOS a Aplicației Europene InfoCons , astfel consumatorii pot să își planifice călătoria într-un mod mai eficient și să evite întârzierile neașteptate .

Pentru a veni în ajutorul consumatorilor care și-au planificat concediul în Bulgaria sau Grecia , InfoCons a analizat informațiile disponibile în Aplicația Europeană InfoCons despre timpii de așteptare la punctele de trecere ale graniței dintre România și Bulgaria . Astfel, au fost luate în calcul înformațiile despre timpii de așteptare la ieșirea din România , atât pentru autoturisme , cât și pentru camioane , în două momente diferite ale aceleași zi : dimineața ( ora 08 : 00 ) și prânzul ( ora 13 : 00 ) .

Citește și : Ce pastile sunt interzise în Grecia ? Ce nu trebuie să punem în bagaj ?

 

Așadar, între cele două perioade ale zilei nu s-au remarcat diferențe mari în ceea ce privește ieșitul din țară cu autoturismul , în multe dintre punctele de trece a frontierei timpul rămânând același între dimineață și prânz . Aceste puncte de trece a frontierei sunt :

– Bechet ( 10 minute )

– Călărași-Chiciu ( 5 minute )

– Dobromir ( 10 minute )

– Giurgiu ( 30 minute )

– Lipnița ( 10 minute )

– Turnu Măgurele ( 10 minute )

– Zimnicea ( 20 minute )

În situația punctelor de trece a frontierei unde timpul de așteptare a fost diferit între dimineață și prânz , nu se remarcă diferențe mai mari de 10 minute . În această situație sunt următoarele puncte de trece a frontierei : Calafat , Negru Vodă , Ostrov , Vama Veche .

Citește și : Tot ce trebuie să știi despre Pașaportul Românesc: Valabilitate și Schimbări

 

Nici în cazul ieșirii din țară cu camioanele nu s-au remarcat diferențe mari în ceea ce privește timpii de așteptare între cele două momente ale zilei , însă perioada de așteptare este în majoritatea cazurilor mai mare decât în cazul autoturismelor .

Punctele de trece a graniței cu Bulgaria în care nu au existat diferențe de timp la ieșirea camioanelor în cele două momente ale zilei sunt următoarele :

– Bechet ( 10 min )

– Călărași-Chiciu ( 10 minute )

– Giurgiu ( 50 minute ) ,

– Negru Vodă ( 180 minute )

– Ostrov ( 10 minute )

– Turnu Măgurele ( 10 minute )

– Vama Veche ( 30 minute )

– Zimnicea ( 20 minute )

Citește și : Secțiunea SOS numere de urgență la nivel național și internațional disponibilă acum și off-line, în cadrul Aplicatiei InfoCons !

 

Într-un singur punct de trecere a frontierei a existat diferență în timpul de așteptare la ieșitul camioanelor din țară între dimineață și prânz , anume Calafat , unde a fost observată o diferență de 1 oră : timpul de așteptare dimineața a fost de 240 minute , iar la prânz de 300 minute.

 

Atenție ! Diferența de 1 oră înseamnă un cost suplimentar la ieșirea camioanelor din țară . Cu cât se asteaptă mai mult la punctele de trecere a frontierei , costul transportului va fi mai mare din următoarele motive :  un consum de carburant mai mare , un cost mai mare de vânzare a produselor pe piața din România , afectată de temperatura constantă , specifică fiecărui aliment în parte ( în cazul transportului de produse alimentare ) , numărul de ore pentru care șoferul trebuie plătit , etc.

 

În contextul în care consumatorii întâmpină vreo problemă la ieșirea din țară , Aplicația Europeană InfoCons pune la dispoziția cetățenilor toate numerele de urgență de pe teritoriul României , din Bulgaria , Grecia și pe plan internațional , totul în secțiunea SOS . Secțiunea SOS a Aplicației Europene InfoCons poate fi utilizată inclusiv offline , numerele de urgență putând fi astfel apelate direct din aplicație fără conexiune la internet .

Prin intermediul secțiunii SOS a Aplicației Europene InfoCons, pot fi apelate autorități naționale și internaționale cu atribuții în domeniu în cazul în care cetățenii întâmpină vreo sau observă vreo neregulă ( protecția consumatorului , poliție , pompieri , ambulanță etc) .

Așadar , cu ajutorul Aplicației Europene InfoCons , consumatorii pot economisi timp prețios și pot beneficia de o experiență de călătorie mai plăcută și sigură în perioada vacanței de vară .

Citește și : Verifică unitatea de cazare și agenția de turism cu Aplicația Europeană InfoCons!

 

Atenție și la ALERTELE privind articolele de plajă pentru copii , pericol de ÎNECARE  !

 

Riscul aferent produselor tip echipamente sportive / pentru activități recreative , conform ALERTELOR din sistemul European este – ÎNECARE ;

ALERTELE Europene de produse neconforme pot fi regăsite direct în Aplicatia Europena de protectia consumatorilor InfoCons. 

ATENȚIE : toate produsele identificate în sistemul Europen de Alertă au un grad de risc direct pentru fiecare dintre noi , iar produsele pot fi găsite pe teritoriul Uniunii Europene direct in magazine sau pe platforme electronice de vânzare sau site-uri de prezentare .

Citește și : România este stat membru Schengen. Ce drepturi de călătorie avem?

 

Ce se întâmplă dacă achiziționăm articole de plaja cu risc de înecare pentru copii  ?

Vara este în plină desfășurare și copiii sunt gata să se bucure de zilele însorite petrecute pe plajă. Dar, pe lângă crema de protecție solară aleasă potrivit și pălăriile de soare, un alt element esențial pentru parinti este și alegerea potrivită a colacilor gonflabili de înot .

Alegerea potrivită poate părea copleșitoare, dată fiind gama largă de produse disponibile pe piață. Așadar, ce trebuie să știi când vine vorba despre selectarea celui mai bun colac gonflabil de inot pentru cei mici ?

 

Produs : Scaun de înot gonflabil

Denumire  : Necunoscut

Marcă : Summer Sea

Scaun gonflabil de înot cu umbre de soare detașabile. Produs vândut online, în special prin intermediul Amazon

Tip de risc : Înecare

Produsul poate semăna cu o jucărie; cu toate acestea, există riscul de a se îneca în cazul în care copiii se joacă cu ea nesupravegheați. Scaunele plutitoare trebuie utilizate sub supraveghere constantă pentru adulți.

Produsul nu respectă cerințele Directivei privind siguranța generală a produselor și nici standardul european EN 13138-3.

 

Produs : Scaun de înot gonflabil

Denumire : Necunoscut

Scaun gonflabil de înot cu umbrelă de soare. Produs vândut online, în special prin intermediul AliExpress.

Tip de risc : Înecare

Produsul poate semăna cu o jucărie; cu toate acestea, există riscul de a se îneca în cazul în care copiii se joacă cu ea nesupravegheați. Scaunele plutitoare trebuie utilizate sub supraveghere constantă pentru adulți.

Produsul nu respectă cerințele Directivei privind siguranța generală a produselor și nici standardul european EN 13138-3.

Citește și : Atentie la ALERTELE pentru Ochelarii de Soare  ! Fii informat cu Aplicatia Europeana InfoCons !

 

Pentru a vizualiza toate produsele tip echipamente sportive / pentru activități recreative  ce au făcut obiectul ALERTELOR , puteți accesa secțiunea disponibilă în Aplicația Europeană InfoCons .

Atenție ! Înainte de achiziționare , accesați  secțiunea Alerte din cadrul Aplicatiei Europene InfoCons pentru a vă asigura că produsele pe care doriți să le achiziționati nu fac sau nu au făcut obiectul  alertelor  emise de Uniunea Europeană , doar printr-o simplă căutare în bara de meniu din secțiunea – “cautare”. 

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea  Programelor și Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal