73 % dintre europeni își cunosc cel puțin unul dintre drepturi

Cu ocazia unui bilanț care marchează primul an de aplicare a Regulamentului general al UE privind protecția datelor, Comisia Europeană publică rezultatele unui sondaj Eurobarometru special privind protecția datelor. Rezultatele arată că europenii sunt relativ bine informați cu privire la noile norme în materie de protecție a datelor, la drepturile lor și la existența autorităților naționale de protecție a datelor, cărora li se pot adresa atunci când le sunt încălcate drepturile.

Reflectând opiniile a 27 000 de cetățeni europeni, rezultatele Eurobarometrului arată că 73 % dintre respondenți au auzit de cel puțin unul dintre cele șase drepturi garantate de Regulamentul general privind protecția datelor. Dreptul de a accesa propriile date (65 %), dreptul de a corecta datele în cazul constatării unor erori (61 %), dreptul de a se opune prelucrării datelor în scopuri de marketing direct (59 %) și dreptul de a solicita ștergerea propriilor date (57 %) sunt drepturile cel mai bine cunoscute de către cetățeni.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

În plus, 67 % dintre respondenți știu de existența Regulamentului general privind protecția datelor, iar 57 % dintre respondenți știu care sunt autoritățile naționale responsabile cu protecția datelor. Rezultatele sondajului arată, de asemenea, că protecția datelor reprezintă un motiv de preocupare, 62 % dintre respondenți declarându-se îngrijorați că nu au un control deplin asupra datelor cu caracter personal furnizate online.

Comisia Europeană organizează un eveniment care reunește autoritățile și întreprinderile naționale și europene pentru a marca primul an de punere în aplicare a Regulamentului general privind protecția datelor, în prezența comisarului Jourová.

Etapele următoare

Comisia lansează astăzi o campanie de sensibilizare pentru a-i încuraja pe cetățeni să citească declarațiile de confidențialitate și să își optimizeze setările de confidențialitate, astfel încât să partajeze doar datele pe care își doresc să le partajeze.

În 2020, Comisia va prezenta, de asemenea, un raport privind aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor.

Citește și:

Atenție la roaming involuntar în apropierea granițelor

Context

Regulamentul general privind protecția datelor este un set unic de norme asigurând o abordare comună la nivelul UE în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal, care se aplică direct în statele membre. Acesta consolidează încrederea cetățenilor, prin faptul că le redă acestora controlul asupra propriilor date cu caracter personal, și, în același timp, garantează libera circulație a datelor cu caracter personal între statele membre ale UE. Protecția datelor cu caracter personal este un drept fundamental în Uniunea Europeană.

RGPD se aplică de la 25 mai 2018. De atunci, aproape toate statele membre și-au adaptat legislația națională pentru a se alinia la RGPD. Autoritățile naționale de protecție a datelor, care sunt responsabile de asigurarea respectării noilor norme, își coordonează mai bine acțiunile datorită noilor mecanisme de cooperare și grație Comitetului european pentru protecția datelor. Acestea emit orientări privind aspectele esențiale ale RGPD, pentru a contribui la punerea în aplicare a noilor norme.

Citește și:

Trei locuri de muncă din patru în servicii

Evenimentul-bilanț de astăzi va consta în trei mese rotunde:

  • Grupul 1 – Cât de eficace este punerea în aplicare?
  • Grupul 2 – Protecția datelor ca oportunitate de afaceri
  • Grupul 3 – Cum își exercită cetățenii noile lor drepturi?

Sursa: Comisia Europeană

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal