Actualmente trăim într-o lume în care productivitatea și competitivitatea sunt interconectate la nivel global. În acest sens, am ferma convingere că toți consumatorii au dreptul la o informare corectă, obiectivă, eficientă, ușor de înțeles și suficientă referitoare la produsele, bunurile și serviciile puse la dispoziție.
În calitatea mea de diplomat și funcționar public, consider că este responsabilitatea guvernelor de a formula și pune în aplicare o politică de protecție a consumatorilor, luând ca repere legislațiile în vigoare ale țărilor inovatoare în domeniu.
Mexicul a fost primul stat latino-american care a creat o instituție independentă, cu rolul de a asigura protejarea drepturilor consumatorilor, a preveni abuzurile și a garanta corectitudinea în relația dintre agentul economic și consumator.
În România, InfoCons este una dintre instituțiile cu o implicare activă în formularea politicilor privind protecția consumatorilor, folosind ca instrumente noile tehnologii emergente în transmiterea informațiilor către publicul larg.
Prin urmare, nu este surprizător că în urmă cu 4 luni, pe 14 decembrie 2016, a fost semnat un Acord de Cooperare între InfoCons și Inspectoratul Federal pentru Protecția Consumatorului (PROFECO) din Mexic, în vederea realizării schimbului de experiență și bune-practici în materie.