Ziua Internațională a Studenților – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Ziua Internațională a Studenților - InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Ziua Internațională a Studenților – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

 

Cuprins Protecția Consumatorului

  1. Ce reprezintă Ziua Internațională a Studenților ?
  2. Cum susține InfoCons studenții prin Unica Aplicație de Protecția Consumatorului InfoCons ?
  3. Ce drepturi au studenții în calitate de consumatori ?

 

Ziua Internațională a Studenților este celebrată anual pe 17 noiembrie și reprezintă un omagiu adus curajului, solidarității și spiritului civic al tinerilor din întreaga lume.

Această zi își are originile în anul 1939, când, în Cehoslovacia ocupată de naziști, studenții s-au ridicat împotriva opresiunii, plătind un preț dureros pentru libertate și dreptul la educație. În memoria acelor evenimente, ziua a devenit un simbol global al luptei pentru drepturile tinerilor și acces egal la educație.

  1. Ce reprezintă Ziua Internațională a Studenților ?

Sărbătoarea nu este doar o comemorare istorică, ci și o celebrare a rolului important al studenților în societate – ca promotori ai progresului, inovației și schimbării. Ziua Internațională a Studenților reamintește importanța unei educații incluzive și de calitate, care să încurajeze gândirea critică, dialogul și implicarea civică.

Astăzi, studenții din întreaga lume continuă să fie o forță a transformării, vocea generațiilor care modelează viitorul prin cunoaștere, curaj și solidaritate. Ziua Internațională a Studenților ne invită, astfel, să reflectăm asupra valorilor libertății, demnității și dreptului universal la educație, dar și să susținem tinerii în misiunea lor de a construi o lume mai echitabilă și mai conștientă.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre riscurile acoperite de asigurarea de viață

  1. Cum susține InfoCons studenții prin Unica Aplicație de Protecția Consumatorului InfoCons ?

Într-o lume digitală și dinamică, tinerii sunt din ce în ce mai conectați, mai informați și mai exigenți. De aceea, protecția consumatorilor studenților devine o prioritate. Cu prilejul Zilei Internaționale a Studenților, InfoCons susține inițiativa, spiritul critic, implicarea civică și o9atitudine responsabilă și conștientă față de consum, încurajând totodată creativitatea, inovația și spiritul de întreprindere în rândul studenților, ca fundament al unei societăți moderne și sustenabile.

InfoCons vine în sprijinul tinerilor de Ziua Internațională a Studenților cu Aplicația Gratuită de protecția consumatorilor InfoCons ce este disponibilă în 33 de limbi , fiind un sprijin real oriunde în lume , facilitând comunicarea și înțelegerea informațiilor .

Aplicația InfoCons este o resursă valoroasă pentru elevi și nu numai , punând la dispoziția consumatorilor numere utile la nivel județean, național și internațional, asigurându-le accesul la o informație corectă în orice situație , putând apela direct din Aplicație numerele de urgență și utile din secțiunea SOS .

Aplicația InfoCons este un sprijin pentru tineri, pregătindu-i pentru viitorul lor de consumatori educați și informați. Prin intermediul Aplicației Gratuite de protecția consumatorului , tinerii , în calitatea lor de viitori consumatori , pot accesa informații utile despre produsele agroalimentare , electronice și electrocasnice , oferindu-le posibilitatea de a face cumpărături în cunoștință de cauză și de a evita eventualele probleme , accesând secțiunea de Alerte .

Aplicația InfoCons este o resursă valoroasă pentru studenți și nu numai , punând la dispoziția consumatorilor numere utile la nivel județean, național și internațional, asigurându-le accesul la o informație corectă în orice situație , putând apela direct din Aplicație numerele de urgență și utile din secțiunea SOS .

Aplicația InfoCons este un sprijin pentru studenți, pregătindu-i pentru viitorul lor de consumatori educați și informați. Prin intermediul Aplicației Gratuite de protecția consumatorului , tinerii , în calitatea lor de viitori consumatori , pot accesa informații utile despre produsele agroalimentare , electronice și electrocasnice , oferindu-le posibilitatea de a face cumpărături în cunoștință de cauză și de a evita eventualele probleme , accesând secțiunea de Alerte .

  1. Ce drepturi au studenții în calitate de consumatori ?

Cu ocazia Zilei Internaționale a StudențilorInfoCons reamintește tinerilor care sunt principalele drepturi pe care le au în calitate de consumatori:

  • Dreptul la informare completă, corectă și precisă cu privire la caracteristicile esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât deciziile de cumpărare sau de utilizare să fie cât mai bine adaptate nevoilor lor. Totodată, au dreptul să fie sprijiniți în procesul de educație pentru consum responsabil.
  • Dreptul de asociere în organizații ale consumatorilor, cu scopul apărării intereselor și drepturilor proprii.
  • Dreptul de acces la piețe care le oferă o gamă variată de produse și servicii de calitate.
  • Dreptul la protecție împotriva riscului de a achiziționa produse sau de a beneficia de servicii care ar putea afecta viața, sănătatea, siguranța ori care ar încălca drepturile și interesele legitime.
  • Dreptul de a refuza contracte cu clauze abuzive, conform legislației în vigoare.
  • Interdicția de a li se refuza nejustificat vânzarea unui produs sau prestarea unui serviciu, potrivit legii.
  • Dreptul la despăgubire reală și echitabilă pentru prejudiciile cauzate de produse sau servicii necorespunzătoare, utilizând mijloacele legale existente.

InfoCons te informează – De ce este importantă proprietatea intelectuală ? Fii Informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală

Cu această ocazie, InfoCons urează tuturor studenților „La mulți ani, cu o9atitudine!”, apreciind energia, curajul și implicarea lor în construirea unui viitor mai bun.

Semnătura : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Comunicare

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și