Universitatea din București , Prorector Prof. Magdalena Platis – 20 de ani InfoCons Protecția Consumatorului

  1. Acasă
  2. 20 de ani de InfoCons
  3. Universitatea din București , Prorector Prof. Magdalena Platis – 20 de ani InfoCons Protecția Consumatorului
InfoCons Protectia Consumatorului Protectia Consumatorilor Universitatea din București

Universitatea din București

Prorector Universitatea din București

Prof. Magdalena Platis

Protecția consumatorului reprezintă, în contextul actual al economiei românești și europene, o necesitate, impusă nu numai de complexitatea pieței caracterizată de o diversitate fără precedent a produselor și serviciilor, a tehnologiilor de fabricație a acestora, a materiilor prime folosite în producția acestora, dar și de dificultățile pe care le întâmpină consumatorul potențial în alegerea produselor. Este vorba despre accesul consumatorului la informația despre ce poate cumpăra, de ce să aleagă un produs în defavoarea altuia și cum să adopte cea mai bună decizie de cumpărare. Mai mult decât atât, protecția consumatorului a evoluat de la simple informații oferite de entități preocupate de acest proces, la soluții utile și ușor de accesat de consumatorul avizat, precum sesiuni de informare, workshopuri și chiar aplicații informatice pentru telefonul mobil.

Universitatea din București susține formarea de cunoștințe în domeniul protecției consumatorului în general, în cadrul cursurilor de profil precum cele de la Facultatea de administrație și afaceri (de exemplu, la specializarea Administrarea afacerilor), dar și cu ocazia unor evenimente de tipul sesiunilor de informare sau workshopurilor organizate ca activități extracurriculare. De asemenea, Universitatea din București este implicată în proiecte dedicate protecției consumatorului în proiecte europene, alături de parteneri de la alte universități, precum  „ERASMUS+: Enhancing quality in innovative higher education about consumer awareness / Consume-aware, ID: 2016-1-PL01-KA203-026569 – Partner”, (consume-aware.eu/project/). În prezent, Universitatea din București este un promotor al învățării continue, al comunicării concise și transparente a demersurilor întreprinse la nivelul comunității academice inclusiv în activități de cercetare științifică, în direcția obiectivelor de dezvoltare durabilă; astfel,  Consumul și producția responsabile reprezintă unul dintre obiectivele la care numeroase practici instituționale sunt comunicate în domeniile educație, cercetare științifică și responsabilitate socială și cuprinse în Raportul privind obiectivele de dezvoltare durabilă, cel mai recent fiind elaborat pentru anul universitar 2020-2021.

De asemenea, studentul, în calitate de consumator de educație este informat permanent prin numeroase canale de comunicare despre drepturile și obligațiile sale, despre oferta instituțională și programele de studii, de cercetare, de implicare socială în care poate deveni activ și nu numai. Rolul Universității din București este de a oferi suport permanent dezvoltării societății, prin rezultatele generate de cercetarea științifică și transferul acestora, astfel încât contribuția comunității academice la dinamica economico-socială să fie directă, valoroasă și fundamentată. Universitatea din București, prin parteneriatele sale și în echipe multi și interdisciplinare va oferit suport învățării de calitate, din toate punctele de vedere – conținut, actualitate, semnificație, utilitate etc., valorificând pedagogii inovative accesibile consumatorului de educație la toate ciclurile de studii oferite.

InfoCons Protectia Consumatorilor Protectia Consumatorului

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal