UE imbunatateste site-urile de calatorii pentru consumatori

Controalele având ca obiect site-urile de călătorii ameliorează semnificativ gradul de respectare a drepturilor consumatorilor, 62% dintre acestea conformându-se, în prezent, normelor UE.

În UE, unul din 3 utilizatori de internet își fac acum on-line rezervările de călătorie și cazare și se așteaptă ca numărul acestora să crească în viitor. Pentru a se asigura că site-urile de călătorii din Europa îi tratează pe consumatori așa cum se cuvine, Comisia Europeană le verifică periodic, împreună cu autoritățile naționale.
În 2013, autoritățile au constatat că 382 din cele 552 de site-uri de călătorii nu respectau legislația UE. De atunci, 173 de site-uri au fost actualizate și corectate, 209 fac obiectul procedurilor aflate în curs de desfășurare și 6 au fost închise.
Probleme identificate
Principalele probleme descoperite au fost:
• nefurnizarea informațiilor obligatorii cu privire la identitatea comerciantului, în special a adresei de e-mail a acestuia
• lipsa unor instrucțiuni clare privind reclamațiile
• informații înșelătoare privind prețul final
• omiterea caracterului opțional al eventualelor suplimente de preț.
Procedurile juridice sau administrative vor continua pentru site-urile care nu sunt conforme. Sunt revizuite și alte practici din sectorul călătoriilor astfel încât să li se asigure consumatorilor acces la toate informațiile relevante de care au nevoie pentru a alege în cunoștință de cauză.
Sfaturi pentru consumatori
• Asigurați-vă că agentul și-a publicat pe site numele, adresa poștală și adresa de e-mail și, acolo unde este necesar, datele de contact ale companiei transportatoare sau ale hotelului.
• Asigurați-vă că aveți toate informațiile necesare, ca de exemplu ruta, orarul, compania aeriană și adresa hotelului.
• Verificațiprețul final, inclusiv eventualele suplimente.
• Tipăriți sau salvați o copie a clauzelor contractuale. Nu uitați că este posibil să nu puteți anula gratuit sau chiar deloc rezervarea, în funcție de politica în materie de anulare.
• Raportați imediat orice problemă folosind datele de contact furnizate.
Dacă aveți nevoie de ajutor, contactați o organizație a consumatorilor sau autoritatea națională competentă. Dacă întâmpinați probleme din partea unui agent din altă țară a UE, puteți apela și la Centrul European pentru Consumatori din regiunea dumneavoastră.
Cetățenii UE beneficiază, de asemenea, de drepturi specifice în materie de călătorii, deci nu uitați să consultați site-ul dedicat drepturilor pasagerilor sau să descărcați aplicația .

Sursa: ec.europa.eu

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal