Post InfoCons

Indiferent de perioada in care ne aflam, fiecare ramanem consumatori și ar trebui sa intelegem cum sa fim cu adevarat consumatori responsabili. Pentru aceasta, trebuie să fim mai buni, mai intelegatori, să ne gandim la cel de langa noi, sa fim un exemplu, sa fim mai atenti si sa-l ajutam pe cel care nu poate, sa fim cu adevarat BUNI CONSUMATORI.

Iată câteva sfaturi pe care trebuie să le urmăm zi de zi, nu doar în perioada de post:

  • Sa fim consumatori responsabil si sa nu stam pe margine. Sa fim niste consumatori care cumpara responsabil, aleg responsabil si consuma responsabil;
  • Sa fim mai buni! Sa ajutam! Sa le aratam celor care nu stiu, nu pot sau nu au cu ce, cum ar trebui sa fii ca si consumator.Sa ii ajutam cu un sfat, sa ii citim eticheta celui care nu poate sa citeasca, pentru a putea alege in cunostinta de cauza. Sa ii indemnam pe ceilalti sa fie mai atenti!
  • Sa fim mai intelegatori cu cel din fata noastra cand asteptam la casa de marcat si poate are o nelamurire si cere explicatii! Poate astfel, aflam si noi un lucru care ne poate folosi de acum inainte.
  • Sa fim un exemplu și mai cu seama, un consumator exemplu! Cel care ne vede, ne aude, ar putea sa invete ceva de pe urma comportamentului nostru: poate sa citeasca eticheta unui produs ori sa-si exercite drepturile, sa ia atitudine sau sa faca o reclamatie.â
  • Sa-l ajutam pe cel care nu poate din cauza unei dizabilitati ori, pentru ca are o problema care l impiedica sa faca sau sa nu faca!  Daca ne aflam intr-un magazine, intr o banca, intr un service, intr un restaurant sau intr-un hotel, sa-l ajutam  pe cel aflat intr-un impas cu un sfat. Cu o9atitudine ii putem sustine pe consumatorii nedreptatiti. Cu un apel la 021-9551 putem schimba ceva!
  • Sa fim un consumator mai bun sa fim un SuperConsumator cu o9atitudine !

o9atitudine pentru a avea:

  • Un Post pe care sa-l simtim fiecare!
  • Un post fara E-uri;
  • Un Post fara zahar si sare in exces;
  • Un Post fara produse neconforme;
  • Un Post cu drepturile respectate;
  • Un Post cu bucurie si zambete cand cumparam on-line, iar ceea ce primim este ceea ce am comandat;
  • Un Post cu reduceri reale, nu doar marketing!
  • Un Post cu produse sanatoase, fara termen de garantie expirat, vandute in galantare curate si igienizate;
  • Un Post fara incalcarea contractelor de furnizare de energie electrica si gaze natural;
  • Un Post in care cumparam produse in Romania ca in orice tara europeana, fara dublu standard;
  • Un Post fara preturi in euro;
  • Un Post fara facturi in euro;
  • Un Post romanesc cu produse și servicii in lei – moneda in care incasam salariul;
  • Un Post in care ce citim pe eticheta se află si in borcan, in conserva, in produs, in sticla;
  • Un Post in care sa gasim ce magazine au fost amendate, ce produse au fost sanctionate si gasite neconforme;
  • Un Post in care sa ni se returneze banii pentru produsele si serviciile neconforme;
  • Un Post in care pretul afisat la raft, este acelasi cu pretul de la casa;
  • Un Post in care un produs de post este in mod cert de post: fara oua sau lapte praf ascuns;
  • Un Post in care un pachet turistic este întocmai precum ceea ce ne-a fost prezentat si promis: fara costuri ascunse, fara minciuni, fara pacaleli;
  • Un Post in care tricourile, rochiile sau bluzele sa aiba in compozitia materialului ceea ce scrie pe eticheta;
  • Un Post in care anvelopele de iarna sa fie cu adevarat pentru sezonul de iarna. Sa aiba compozitia si criteriile care sa ne protejeze si sa ne salveze in traffic;
  • Un Post in care autoritatile sa ne informeze zilnic cu privire la activitatile desfasurate și sa publice lista controalelor si rezultatele lor;
  • Un Post in care mastile de protectie sa ne protejeze;
  • Un Post in care medicamentele sa contina substantele active, in concentratiile prevazute;
  • Un post in care nu tratam raceala cu zahar si E-uri pe post de medicamente;
  • Un Post in putem sa facem reclamatii;
  • Un Post fara costuri ascunse cand alegem creditele;
  • Un Post fara clauze ascunse in contractele de asigurari;
  • Un Post in care serviceurile auto elibereaza devize clare cu pretul final al manoperei si al pieselor;
  • Un Post in care materialele de constructie sunt avizate;
  • Un Post in care crema parfumul si produsele de ingrijire corporala sunt sigilate si in termen de valabilitate;

Un Post cu aplicatia InfoCons – aplicatia gratuita care te ajuta sa ai un Post asa cum il vrei tu, nu cum il vor altii!

Postul acesta alege TU pentru TINE! Scanează produsele din casă sau din magazine și află rapid ce consumi! Informațiile pe care aplicația InfoCons ți le generează într-o fractiune de secundă, se referă la:

-numeric aditivi;

-ingrediente;

-calorii;

-cantitatea de zahăr;

-cantitatea de sare;

Împreună suntem SUPERconsumatori!

Autor: Sorin Mierlea, președinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal