InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor de tip batoane de slabit ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 17 produse tip batoane de slabit, achizitionate catre reprezentatii InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in ianuarie-februarie 2015 .

Firmele pe ale caror produse a fost realizat acest studiu sunt: `S.C. Kalpo S.R.L.`, `S.C. Redis Co.`, `S.C. Rommac Trade S.R.L.`, `S.C. Nutrivia S.R.L.`, `S.C De Silva Exclusiv S.R.L.`, `S.C. Carrefour Romania S.A.`, `Nestle Romania S.R.L.`, `Silva Exclusiv S.R.L.`, `S.C. Pirifan Distribution S.R.L.`.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 17 tipuri de produse analizate:

  • 5,88% nu contin E-uri;
  • 17.64 % au in continut un numar de 1 E-uri;
  • 11,76 % au in continut un numar de 2 E-uri;
  • 23.52 % au in continut un numar 3 E-uri;
  • 23,52 % au in continut un numar de 4 E-uri;
  • 5,88 % au in continut un numar de 6 E-uri

Numarul de E-uri continute in produsele supuse studiului variaza intre 1 si 6 E-uri.

100% din produse au mentionata pe ambalaj valoarea energetica a batonului.

Doar 23,52 % din produsele studiate contin mai mult de 10 proteine la 100 de grame.

100% din produse au inscriptionat pe ambalaj procentajul ingredientelor.

Toate cele 17 produse testate au in continutul lor diferite cereale.

Cea mai mica valoare energetica continuta de un baton este de 155,2 kcal la 100 de grame.

Cea mai mare valoare energetica continuta de un baton este de 566 kcal la 100 de grame.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu