InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip batiste nazale ce se regăsesc pe piața din România.

În cadrul studiului au fost analizate 24 produse tip batiste nazale, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentații InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile de pe teritoriul țării, în luna decembrie 2014.

Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește compoziția șervețelelor, din cele 24 tipuri de produse analizate:

  • 83 % din produsele analizate au în conținut celuloză;
  • 45,83 % din produsele analizate sunt constituite din celuloză pură;
  • 4,16 % din produsele analizate sunt realizate din fibre recilate.

Cele 24 de produse analizate au fost realizate de 18 producători diferiți și în funcție de numărul de straturi pot fi clasificate astfel:

  • 25 % din șervețelele analizate au 2 straturi;
  • 37,5 % din produsele analizate au 3 straturi;
  • 37,5 % din totalul șervețelelor au 4 straturi.

Dimensiunile șervețelelor analizate variază între 21cm x 21cm și 20cm x18 cm.

Totodată, produsele de tip șervețele nazale care au stat la baza studiului au ca producător următoarele companii: Monte Bianco S.A., World Cart S.R.L., Billa Romania S.R.L., S.C.A. Hygiene Products S.R.L., TZMO S.A. Polonia, Kaufland Romania SCS, S.C. Prestige Distributie S.R.L., S.C. COMCEH S.A., Delitissue Sp. zo.o, Nova-Packtum Kft, Metsa Tissue Slovakia s.r.o., S.C. Auchan Romania S.A., EU Ecolabel,World Cart S.R.L, S.C. Mega Image S.R.L., S.C. Lidl Romania SCS.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal