Drepturile pasagerilor în transportul aerian , prevăzute de UE , se aplică :
Citeste si : Ai grijă ce semnezi ! Tu știi ce înseamnă termenii din contractele pentru furnizarea de energie ?
- Dacă zborul este efectuat pe teritoriul UE ( indiferent dacă este operat de o companie din UE sau din afara UE )
- Dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii , iar cursa este operată de o companie din UE
- Dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii , indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
- Dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri , redirecționare , asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE .
Citeste si : Alertă InfoCons ! Pate de post cu până la 13 E-uri ! Tu știi ce consumi în Postul Crăciunului ?
Călătoriile din Regatul Unit către țări din UE
Începând cu 1 ianuarie 2021, normele UE privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian nu se aplică în cazurile de refuz la îmbarcare , anulare sau întârziere a zborurilor din Regatul Unit către UE dacă zborul este operat de un transportator din Regatul Unit sau de un alt transportator din afara UE , chiar dacă ați rezervat zborul înainte de această dată . Cu toate acestea , normele UE continuă să se aplice și după 1 ianuarie 2021 în cazul în care zborul dumneavoastră din Regatul Unit către UE este operat de un transportator din UE , cu excepția cazului în care ați primit deja compensații în temeiul legislației Regatului Unit .