Stimați pasageri bine ați venit la bordul aeronavei INFOCONS! Așa ar suna anunțul nostru și pentru a ne urca în el trebuie mai întâi să ne informăm corect nu-i așa?
Astfel că haideți să ne informăm împreună!
Citește și : Drepturile pasagerilor în transportul aerian
Întâi de toate cum ne vom îmbrăca pentru zborul cu avionul?
Pentru doamne și domnișoare, este bine de știut, încă dinainte de îmbarcare ca:
Există controalele de securitate la intrarea în aeroport acolo unde pentru a nu fi stresate să fie descălțate, dezbrăcate parțial, trecute de mai multe ori prin detectoarele de metale, pipăite la controlul corporal etc trebuie să aibe ținute bineînțeles elegante și frumoase dar care este de preferat să nu aibe prea multe elemente metalice pe ele.
Deasemenea, pantofii, nu trebuie să fie cu talpă groasă, catarame metalice, multe sisteme de închidere greu de folosit, cu tocuri cui ,etc.
Citește și : Zbor anulat – ce fac?!
Gentile doamnelor și domnișoarelor, subiectul eternelor mirari provocate de conținutul și varietatea celor din interiorul lor, în situația în care o cursă de linie oferă accesul la bord cu ele, pentru ca cele low cost va pun să plătiți în plus, trebuie să nu fie prea mari pentru a nu risca transferul lor la cală exact la scară avionului.
Nu de alta dar gratia cu care încărcătorii de bagaje mânuiesc gentile și restul bagajelor, este demnă de un film. Mut, bineînțeles!
Pentru ca tocmai am pomenit despre virtuoșii încărcători de bagaje, care sunt stâlpii de bază ai consumerismului în materia genților, valizelor etc va rog să nu uitați ca în conformitate cu statisticile efectuate, roțile exterioare ale acestora suferă odată la patru-cinci călătorii cu avionul o avarie ce necesită schimbarea a cel puțin uneia dintre ele.
În concluzie ar trebui să achiziționăm genți și valize pe cat posibil, cu roți îngropate și nu cu roți exterioare .
Citește și : Numere utile
Relativ la exteriorul acestor genți și bagaje de cală. vă sugerez să folosiți sistemul de învelire în folie de plastic, disponibil în aeroporturi (la un preț cam piperat totuși) sau al huselor de plastic pentru protecție. Nu de alta dar dacă veți putea vedea cum sunt manevrate aceste bagaje ale dvstra, prin aruncări succesive și loviri repetate de tot felul de suprafețe dure de genul pereților metalici ai cărucioarelor de transport, asfaltul sau betonul zonelor de parcare a avioanelor etc îmi veți da dreptate.
În bagajul zis de mână, nu trebuie să existe uitate forfecuțe, clești, pile metalice, bricege, dălți, cuțite de bucătărie și alte asemenea obiecte dătătoare de fiori și provocatoare de controale suplimentare ce vor face ca să le lăsăm volens nolens la coșurile special destinate de la zonele de control de securitate și fără posibilitatea recuperării lor ulterioare.
Dacă totuși vreti sa transportați așa ceva,vă rugăm să le puneți în bagajele de cală!
Referitor la îmbrăcăminte, românii sunt celebri pentru felul în care abordează capitolul vestimentar la zborurile cu avionul, ceea ce stârnește invidia creatorilor de modă dar și mirarea personalului de zbor și de sol deopotrivă
Citește și : ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI – DREPTURILE PASAGERILOR ȘI PACHETELE DE SERVICII DE CĂLĂTORIE
Va sugeram la acest capitol următoarele:
1. Să nu folosiți. indiferent de marca lor, doar tricouri, fie ca sunt cu sau fără umeri, cu sau fără spate, largi cat să intre și alții în ele, lungi până la vecinul etc. Nu de alta dar în avion se face uneori răcoare sau cald peste limitele suportabile de moment iar 90% dintre companiile de linie și niciuna dintre cele low cost nu mai oferă paturi pasagerilor. În plus transpirația abundentă cauzată de nefuncționarea sistemelor de condiționare din aeroporturi și avioane se va face vizibilă și perceptibilă olfactiv în mod neplăcut. Aceasta dincolo de aspectele delicate oferite de axilele pline de păr ale unora dintre purtătorii de tricouri
În cazul unei evacuări de urgență în care se dă efectiv o luptă pentru supraviețuire între pasageri, un tricou lung și larg va fi un impediment major pentru purtătorul lui.
Dacă vreți sa înțelegeți cam ce senzație se resimte când un pasager îmbrăcat cu un tricou gen maieu se aruncă pe toboganul de salvare din cauciuc în cazul unei evacuări de urgență, luați o mănușă de cauciuc și frecați-vă cu ea direct pe piele!
Tot aici intră și rochiile lungi și largi, cu franjuri și alte accesorii exterioare, blugii gata rupți din fabrică etc care va vor fi de un nereal folos în cazul aceleiași situații al unei evacuări de urgență, în special din avioanele mai mici, acolo unde riscul de a se agăța este mai mare .
Citește și : Protectia consumatorilor a deschis comandamentul pentru ALERTELE Europene de neconformitate ! Alerte pe litoral ! Atentie ! In primele 6 luni peste 1.880 ALERTE emise !
Să nu trecem totuși prea ușor peste problema încălțămintei abordate la o călătorie cu avionul. Dacă veți folosi pantofi cui trebuie să știți ca va veți deplasa foarte dificil prin avion, riscând să călcați strâmb și să suferiți entorse ușoare, iar la o evacuare de urgență – când stewardesa va scapă din ochi iar dvstra nu puteți abandona pantofii cu toc cui preferați, veți reuși performanța spargerii toboganului de evacuare și imposibilitatea folosirii lui de către restul pasagerilor. Iar în spatele dvstra s-ar putea să fie un membru al familiei sau un prieten care să fie forțat să nu se poată salva pe acolo!
În avion odată cu începerea presurizarii acestuia, tot organismul se umflă efectiv deci și picioarele dumneavoastră. Astfel că vă recomandăm să aveți pantofi comozi, pantofi sport sau pentru sport, pantofi cu talpă tip GEOX care va vor oferi posibilitatea de reduce disconfortul provocat de zbor.
Pentru a preveni umflarea picioarelor datorată statului îndelungat în scaun, presurizarii avionului, spațiilor incredibil de mici dintre scaune oferite de companiile low cost etc va recomandam cu căldură folosirea ciorapilor de compresie destinați diabeticilor sau celor cu afecțiuni circulatorii.
Acești ciorapi, care după prima lor folosire la o călătorie cu avionul , vor deveni nelipsiți din bagajul dumneavoastră, au rolul de a comprima piciorul și de a împiedica umflarea lui, ajutând și sistemul circulator totodata. Tot în avion simțim cu toții nevoia de a ne relaxa făcând un pic de mișcare. De multe ori pasagerii se trezesc plimbându-se pe culoare in timp ce semnalul luminos de prindere a centurilor de siguranță este aprins!
Citește și : De ce este important să avem cardul european de sănătate ?
De parcă ar ști ei cumva ca accidentarea grava și decesul pasagerilor cursei Singapore Airlines surprinși la plimbare de către o turbulentă severă apărută din senin, nu li s-ar putea întâmpla și lor niciodată!
Pentru a reduce din oboseala acumulată va recomandăm să faceți următoarele exerciții fizice
1. Încercați să stați cu spatele drept și să încordați mușchii abdominali câte 3-5 secunde după care vă relaxați. Repetați acest exercițiu în serii de câte 8-10, la intervale de câte 10 minute în special la zborurile lungi
2. În timp ce stați pe scaun ridicați picioarele pe vârfuri și încordați-le., stând așa circa 3-5 secunde. Repetați acest exercițiu în serii de câte 8-10, la intervale de câte 10 minute în special la zborurile lungi
3. în timp ce stăm pe scaun punem călcâiele în podea și ridicăm la maximum vârfurile stând așa circa 3-5 secunde. Repetați acest exercițiu în serii de câte 8-10, la intervale de câte 10 minute în special la zborurile lungi
4. Închideți și deschideți pumnii ambelor mâini în serii de câte 10 și apoi răsuciți în ambele sensuri pumnii strânși tot în serii de câte 10
5. Mergeți pe culoar pe vârfuri de câteva ori în special la zborurile lungi
Veți obține o revascularizare rapidă a extremităților în special și o senzație de confort fizic ce va contracara oboseala și disconfortul provocat de lăcomia operatorilor aerieni care au transformat scaunele pasagerilor cândva comode și odihnitoare în adevărate locuri de tortură.
Citește și : Energia verde si aviația !
Accesoriile de tipul lanțurilor mari, medalioanele lungi, etc sunt inamici dvstra personali în călătoriile cu avionul începând de la controlul de securitate și până în cazul unei evacuări de urgență. Și dacă la controlul de securitate mai scăpăm cumva cu viața ca să zicem așa, în avion ne putem agăța cu aceste accesorii în te miri ce și te miri când într-un zbor normal, darămite în cazul turbulentelor sau al evacuării de urgență.
Un subiect delicat îl reprezintă substanțele interzise la bordul avioanelor și aici multe dintre reprezentantele sexului puternic și frumos își iau în geanta de mână cantități mari de acetonă de exemplu.
Pentru cine nu știe, acetona este destinată ștergerii unghiilor de ojă dar prin volatilitatea ei conduce rapid la apariția și dezvoltarea incendiilor, în special în medii închise cum sunt, de exemplu, spațiile de bagaje de deasupra locurilor pasagerilor în avioane.
Citește și : Ce trebuie să știm despre alegerile europene din acest an ?
În cazul în care aveti anumite afecțiuni sau indicații medicale, de exemplu vi s-a recomandat să folositi oxigen suplimentar la bordul avionului, este vital să comunicați acest lucru încă de la cumpărarea biletului și la urcarea în avion. Nu de puține ori au fost cazuri când pasagerii au uitat să comunice acest lucru și fie au renunțat la zbor fie au acceptat situația. Tuburile portabile de oxigen aflate la bordul avioanelor au rolul de a asigura în primul rând oxigenul necesar însoțitorilor de zbor în cazul unei depresurizări precum și pentru urgențe medicale .
Dacă suferiți de boli precum epilepsie, diabet sever etc este bine dacă sunteți singuri să informați pasagerul de lângă dvstra în nedorita situație a apariției unei stări de rău cauzate de aceste boli, precum și al evitării unor administrări greșite de diverse medicamente
Va reamintim pe această cale ca însoțitorii de bord nu sunt în avion pentru a vă pune bagajele dvstra în spațiile depozitare de deasupra scaunelor ci pentru asigurarea procedeelor și procedurilor de siguranță inclusiv de prim ajutor
Vom continua cu partea de alimentație care este una delicată dar și spinoasă pentru dumneavoastră ca și pasageri. După cum cunoașteți companiile low cost în afară de bună ziua nu vă oferă nimic alimentar decât contracost în timp ce companiile de linie și-au revenit la vechile bune obiceiuri de a oferi în prețul biletului ceva de băut și de mâncare. Segmentul de business class este semnificativ mai scump dar în cadrul acestuia mâncarea și băuturile servite ar justifica diferența de preț la companii serioase precum cele arabe sau Turkish Airlines .
Citește și : Retenția de Apă : Cauze, Simptome și Metode de Prevenire
În mâncarea servită la bordul avioanelor se pune din start mai multă sare deoarece fie este folosită ca potențiator de gust (în avion gustul și mirosul scad cel puțin cu 30%) fie ca mijloc antistres ( pasagerul va bea mai multă apă, va urina mai des eliminând astfel excesul de adrenalină produs în timpul zborului
Multitudinea de stabilimente destinate alimentației publice din aeroporturile din România nu garantează însă nici calitatea (dezastruoasă) a produselor comercializate, nici respectarea prevederilor în materie de siguranță alimentară dar va oferă în mod sigur posibilitatea de a plăti sume exorbitante pentru produsele oferite.
În special pe cursele charter sau low cost este bine să vă dotati cu niscaiva sandvișuri de acasă. Măcar să știți ce mâncați
Evitați însă băuturile carbogazoase în avion deoarece veți produce diverse zgomote și flatulente jenante
Citește și : Curățarea Aerului Condiționat : Ghid Complet pentru un Mediu Sănătos
Un lucru extrem de important este acela de a sta cu centura de siguranță pusă pe întreaga durată a zborului pentru a evita accidentările.
Cu speranța ca v-am informat destul de bine vă invitam să savurați plăcerea zborului cu INFOCONS !
Autor : Cezar Osiceanu
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor , membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro