Fie ca este felii, triunghiuri, la sul sau cuburi, branza topita este des intalnita in alimentatia consumatorilor.
In perioada 01 – 14 Martie 2016 InfoCons – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania a realizat un studiu pe etichetele produselor tip branza topita existente pe piata romaneasca.
In cadrul studiului au fost analizate etichetele a 28 produse tip branza topita, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii InfoCons – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania din supermarket-urile de pe teritoriul tarii. Rezultatele au dovedit ca, nu exista niciun sortiment de branza topita care sa nu contina E-uri.
Numarul de E-uri continute in produsele ce au facut obiectul studiului variaza intre 1 si 11 E-uri, astfel:
- 3.57% din produsele analizate au in continut 11 E-uri
- 7.14% din produsele analizate au in continut 8 E-uri;
- 14.28% din produsele analizate au in continut 7 E-uri
- 14.28% din produsele analizate au in continut 6 E-uri
- 3.57% din produsele analizate au in continut 5 E-uri
- 14.28% din produsele analizate au in continut 4 E-uri
- 35.71% din produsele analizate au in continut 3 E-uri
- 7.14% din produsele analizate au in continut 1 E
Pentru a afla mai multe detalii privind semnificatia E-urilor (categorie, mod de utilizare, doza zilnica admisa precum si recomandari) va rugam sa accesati: www.infocons.ro.
89.29% din produsele analizate au valoare energetica cuprinsa intre 205 – 283 kcal /100 g
Carbohidrati contin 57.14% din produsele analizate si au valoarea cuprinsa intre 4 – 12g / 100g.
50% din produsele analizate contin sare cu valori cuprinse intre 1.7 – 3.5g / 100g.
Produsele analizate contin grasimi si proteine astfel: Grasimi contin 85.71% cu valori cuprinse intre 13 – 23g / 100g si Proteine contin 89.29% cu valori cuprinse intre 7 – 16g / 100g.
25 % au inscriptionate pe ambalaj informatiile referitoare la Alergeni, acestea pot fi lapte, ou sau branza.
Totodata, produsele tip branza topita care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: HOCHLAND, DELACO DISTRIBUTION SA, DANONE PDPA SRL, DELHAIZE GROUP N.V.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*
*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom