Există un spectru larg de decizii comerciale pe care un consumator le poate lua în legătură cu un produs sau un serviciu în afară de decizia de a cumpăra. Astfel de decizii comerciale pot conduce la acțiuni fără consecințe juridice în temeiul dreptului contractual național și pot fi luate în orice clipă între momentul în care consumatorul este expus pentru prima dată la comercializare și sfârșitul vieții unui produs sau utilizarea finală a unui serviciu.
Multe dintre deciziile anterioare cumpărării ar putea fi considerate decizii comerciale. De exemplu:
- Decizia de a se deplasa la un punct de vânzare sau la un magazin ca urmare a unei oferte comerciale.
- Decizia de a fi de acord cu efectuarea unei prezentări în vederea vânzării de către un comerciant.
- Decizia de a accesa un site internet ca urmare a unei oferte comerciale.
Multe decizii posterioare cumpărării, efectuate în urma achiziționării unui produs sau abonarea la un serviciu, pot fi calificate drept decizii comerciale.
De exemplu:
- Decizia de retragere dintr-un contract de servicii sau de reziliere a acestuia.
- Decizia de a se îndrepta spre un alt furnizor de servicii.