Știi ce consumi? Peste 50% din doza zilnică de sare recomandată unui adult în 100g de brânză topită

InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu cu privire la conținutul de sare ce se regăsește în produsele tip brânză topită.

În cadrul studiului au fost analizate 14 produse produse sau distribuite de: Metro Cash & Carry Romania S.R.L., Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Hochland Romania, S.C. Macromex S.R.L., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., SC Auchan Romania SA, SC THEREZIA PRODCOM SRL, Societe Fromagere de Lons le Saunier.

Ca urmare a realizării acstui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de sare identificate au fost:

Denumire produs

Brand

Sare g/100g

Procent din DZR* /100g

Gordon Branza topita cu verdeata 125 g

Gordon

0.65

13.0%

Auchan branza topita cu smantana 140 g

Auchan

0.7

14.0%

Auchan Branza topita cu smantana 125 g

Auchan

1.22

24.4%

Branza topita cu sunca de Ibanesti 100 g

Mirdatod

1.68

33.6%

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de sare au fost:

Denumire produs

Brand

Sare g/100g

Procent din DZR* /100g

Hochland Branza topita cu smantana 100 g

Hochland

2.6

52.0%

Hochland Branza topita cu smantana 140 g

Hochland

2.6

52.0%

Romfulda branza topita cu smantana (31%) 125 g

Romfulda

max. 2.5

50.0%

Delaco Branza topita natur 140 g

Delaco

2.5

50.0%

Atenție! În condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult, 100g din produsul cu cel mai mare conținut de sare acoperă 52% din cantitatea zilnică recomandată.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal