InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu cu privire la conținutul de zahăr ce se regăsește în produsele tip înghețată.
În cadrul studiului au fost analizate 39 de produse produse sau distribuite de: ELION IMPORT EXPORT S.R.L., Froneri Ice Cream Romania S.R.L., MARESI FOODBROKER, Metro Cash & Carry Romania S.R.L., METRO Cash&Carry Romania S.R.L., Nestle Romania S.R.L., Produs in Franta, Produs in Italia, Produs in Polonia, Produs in Romania, S.C. ALPIN 57 LUX S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Macromex S.R.L., SC Auchan Romania SA, Serpico Trading S.R.L., Unilever Distribution S.R.L., Unilever South Central Europe S.A..
Ca urmare a realizării acstui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de zahăr au fost:
Denumire produs |
Denumire explicita |
Brand |
Glucide |
Zaharuri |
Nestle Joe Vafa Cacao 51g |
Vafa (10%) cu inghetata de cacao si glazura (10%) de cacao |
Nestle Joe |
34.1 |
3.8 |
Auchan Glace Chocolat 536 g / 1000 ml |
Auchan |
12.8 |
11.9 |
|
Algida Big Milk Yogurt Caramel Ice Cream 570g |
Inghetata cu iaurt si sos caramel (26%) |
Algida |
15 |
13 |
Corso Ssplash caramel cocoa sauce 506 g / 900 ml |
Corso |
14 |
13 |
La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de zahăr au fost:
Denumire produs |
Denumire explicita |
Brand |
Glucide |
Zaharuri |
Auchan inghetata cu aroma de fructe si topping de amarena 510 g / 1200 ml |
Auchan |
32.7 |
29.8 |
|
Siviero maria panna cotta 500 g / 1000 ml |
Siviero maria |
30 |
29 |
|
Aloma caramel cu sirop de cacao 475 g / 900 ml |
Aloma |
31 |
28.6 |
|
Autentic Rom 500g |
Inghetata cacao si cu aroma de rom, cu topping cu cacao si aroma de rom si decor de ciocolata |
Autentic ROM |
31.2 |
28.4 |
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.