Știi ce consumi? Înghețată cu până la 29,8 g de zahăr pentru 100g de produs

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Știi ce consumi? Înghețată cu până la 29,8 g de zahăr pentru 100g de produs
blank

InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu cu privire la conținutul de zahăr ce se regăsește în produsele tip înghețată.

În cadrul studiului au fost analizate 39 de produse produse sau distribuite de: ELION IMPORT EXPORT S.R.L., Froneri Ice Cream Romania S.R.L., MARESI FOODBROKER, Metro Cash & Carry Romania S.R.L., METRO Cash&Carry Romania S.R.L., Nestle Romania S.R.L., Produs in Franta, Produs in Italia, Produs in Polonia, Produs in Romania, S.C. ALPIN 57 LUX S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Macromex S.R.L., SC Auchan Romania SA, Serpico Trading S.R.L., Unilever Distribution S.R.L., Unilever South Central Europe S.A..

Ca urmare a realizării acstui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de zahăr au fost:

Denumire produs

Denumire explicita

Brand

Glucide
g/100g

Zaharuri
(din glucide) g/100g

Nestle Joe Vafa Cacao 51g

Vafa (10%) cu inghetata de cacao si glazura (10%) de cacao

Nestle Joe

34.1

3.8

Auchan Glace Chocolat 536 g / 1000 ml

Auchan

12.8

11.9

Algida Big Milk Yogurt Caramel Ice Cream 570g

Inghetata cu iaurt si sos caramel (26%)

Algida

15

13

Corso Ssplash caramel cocoa sauce 506 g / 900 ml

Corso

14

13

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de zahăr au fost:

Denumire produs

Denumire explicita

Brand

Glucide
g/100g

Zaharuri
(din glucide) g/100g

Auchan inghetata cu aroma de fructe si topping de amarena 510 g / 1200 ml

Auchan

32.7

29.8

Siviero maria panna cotta 500 g / 1000 ml

Siviero maria

30

29

Aloma caramel cu sirop de cacao 475 g / 900 ml

Aloma

31

28.6

Autentic Rom 500g

Inghetata cacao si cu aroma de rom, cu topping cu cacao si aroma de rom si decor de ciocolata

Autentic ROM

31.2

28.4

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Meniu
Vezi versiunea veche a site-ului InfoCons.
This is default text for notification bar