Includerea în reclamă a îndemnului direct adresat copiilor de a cumpăra produsele promovate sau de a convinge părinții sau alți adulți să le cumpere produsele promovate reprezintă o practică comercială interzisă.
Această interdicție include exercitarea de presiuni asupra copiilor pentru a cumpăra un produs direct sau pentru a convinge adulții să cumpere diverse articole pentru aceștia (`puterea de hărțuire`). O afirmație recurentă făcută de mulți comercianți cu privire la această interdicție este că poate fi dificil să se distingă comercializarea care vizează copiii de comercializarea care vizează alți consumatori. În mod similar, ar putea fi neclar uneori dacă o practică comercială include un îndemn direct adresat copiilor.
De exemplu:
O practică comercială online care implică o comunitate de jocuri în care copiii îmbracă păpuși virtuale s-a adresat copiilor prin îndemnuri precum `cumpără mai mult`, `cumpără acum`, `upgradează acum` și `upgradează la Superstar`. Tribunalul comercial suedez a interzis astfel de practici pe motiv că aceste declarații erau îndemnuri directe adresate copiilor