Sfaturi de călătorie în Malta – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor

Sfaturi de călătorie în Malta – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor
Sfaturi de călătorie în Malta – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor

Odată cu venirea verii, când tot mai mulți își planifică vacanțele, Malta devine o destinație din ce în ce mai căutată. Chiar dacă vorbim despre o țară din Uniunea Europeană, este util să fii bine informat înainte de plecare. Iată ce trebuie să știi pentru a te bucura de o vacanță lipsită de griji în Malta.

Malta – Condiții de intrare și ședere

  • Viză: Cetățenii români nu au nevoie de viză pentru a călători în Malta.
  • Documente acceptate: Poți intra în Malta cu pașaportul sau cartea de identitate, atâta timp cât sunt valabile.
  • Șederi de lungă durată: Dacă intenționezi să rămâi mai mult de 90 de zile, este necesar să te înregistrezi la autoritățile malteze.
Citește și : Fii un Exemplu Protecția Mediului : Consolidarea Guvernanței pentru Dezvoltare Durabilă în România – InfoCons Protecția Consumatorului

 

Sănătate și siguranță – Ce trebuie să știi înainte de plecarea în Malta ?

  • Vaccinuri obligatorii: În prezent, nu sunt necesare vaccinuri obligatorii pentru accesul în Malta.
  • Asistență medicală:
    • Accesul la sistemul sanitar este posibil prin Cardul European de Sănătate sau asigurarea națională.
    • Se recomandă încheierea unei asigurări medicale de călătorie, care să acopere:
      • Urgențe medicale
      • Costuri de spitalizare
      • Cheltuieli pentru repatriere
  • Număr de urgență în Malta: 112

Animale de companie – Regimul de intrare în Insula Malta

  • Documente necesare: Este obligatoriu pașaportul european pentru animale de companie, emis de medicul veterinar.
  • Vaccinare antirabică: Trebuie dovedită eficiența vaccinului. Călătoria este permisă doar la cel puțin 3 luni de la confirmarea eficienței vaccinării.
  • Identificare: Animalul trebuie să aibă microcip electronic.
  • Tratamente cerute: Este necesar tratamentul împotriva căpușelor și teniei.
  • Notificare prealabilă: Călătoria cu animalul trebuie anunțată autorităților înainte de plecare.
Citește și : Ce este Certificatul RAR Auto-Pass ? Află mai multe cu InfoCons Protecția Consumatorilor !

 

Recomandări culturale și legale 

  • Religie: Malta este o țară cu tradiții catolice puternice – aproximativ 98% dintre locuitori sunt romano-catolici.
  • Vestimentație: Nu există restricții legate de vestimentație în spațiul public.
  • Legislație privind drogurile:
    • Legea malteză face distincție între:
      • Posesia simplă (pentru uz personal)
      • Posesia agravantă (trafic)
    • Pentru cantități mici, sancțiunile pot însemna o amendă de până la 125 euro, în funcție de substanță.
    • Cazurile grave se pedepsesc cu închisoare, inclusiv până la detenție pe viață.

Moneda Malta – Ce bani se folosesc și alte detalii utile

  • Monedă oficială: Malta face parte din zona euro, așa că moneda utilizată este euro (€).
  • Este recomandat să ai asupra ta numerar pentru situații în care plățile cu cardul nu sunt disponibile (ex. piețe locale, transport rural).
Citește și : Rezultate BAC – Rata de promovare din ultimii ani cu InfoCons Protecția Consumatorului !

 

Pentru mai multe informații despre condițiile de călătorie în Turcia, accesați site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

 

InfoCons Protectia Consumatorilor te informează în Malta

  • Numru ta’ emerġenza Malta / Emergencies Malta – 112
  • Ambulanza Malta / Ambulance Malta – 196
  • Protezzjoni tal-konsumatur Malta / Consumer protection Malta – 23952000 / 80074400
  • Dipartiment tan-nar Malta / Fire brigade Malta – 112
  • Pulizija Malta / Police Malta – 21224001
  • Ilmenti fit-turiżmu Malta / Tourist protection Malta – 21692447
  • Pulizija tat-traffiku Malta / Traffic police Malta – 21320202

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi  depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Malta , Sfaturi de călătorie , Sigur

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și