Sfaturi de călătorie în Croația – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului

Sfaturi de călătorie în Croația – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului
Sfaturi de călătorie în Croația – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului

Croația este recunoscută pentru peisajele sale de coastă spectaculoase, orașele istorice și apele cristaline ale Mării Adriatice. Tot mai mulți turiști români aleg această destinație pentru vacanță. Dacă și tu ai în plan o excursie în Croația, este esențial să cunoști câteva informații importante înainte de plecare, pentru a evita situațiile neplăcute și pentru a te bucura în siguranță de tot ce are această țară de oferit.

Citește și : Sfânta Elena data nașterii – Rămâi informat despre Sf. Împărăteasă Elena cu InfoCons Protecția Consumatorilor
  1. Condiții de intrare și regim de ședere
  • Cetățenii români nu au nevoie de viză pentru a intra în Croația.
  • Este permisă intrarea cu pașaportul sau cartea de identitate aflate în termen de valabilitate.
  • Șederea este permisă pentru maximum 90 de zile în decurs de 180 de zile.
  • În termen de 48 de ore de la intrare, turiștii trebuie să se înregistreze la secția locală de poliție. Dacă sunteți cazați la o unitate acreditată, aceasta face automat înregistrarea.
  • Pentru șederi mai lungi de 90 de zile, este necesară înregistrarea suplimentară în funcție de scopul vizitei. Detalii suplimentare sunt disponibile pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne al Croației.
  1. Reglementări vamale
  • În mod excepțional, pot exista controale la granițele interne ale UE din motive de ordine publică, sănătate sau securitate.
  • Este interzisă introducerea și tranzitul următoarelor articole:
    • droguri, substanțe dopante, explozivi, arme, muniții
    • produse din carne și lapte, produse apicole provenite din state terțe
    • substanțe chimice periculoase sau produse ce pot afecta sănătatea umană
    • articole care conțin substanțe periculoase pentru stratul de ozon
Citește și : InfoCons – Protecția Consumatorului urează succes tuturor elevilor care se află în perioada examenului de Bacalaureat !
  • Produsele interzise pot fi confiscate automat, iar nerespectarea regulilor atrage amenzi substanțiale.
  • Până la achitarea amenzii, persoanele sancționate nu pot părăsi punctul de frontieră, iar în caz de neplată, amenda se poate transforma în pedeapsă cu închisoarea.
  • Este obligatorie declararea sumelor mai mari de 10.000 EUR la autoritățile de frontieră.
  • În ceea ce privește medicamentele, aduceți doar cantitățile necesare, iar pentru cele mai puțin uzuale este recomandată rețeta de la medicul curant.
  1. Recomandări generale de siguranță
  • Păstrați documentele și valorile personale în locuri sigure.
  • Nu expuneți bani sau obiecte de valoare în mod vizibil, mai ales în mașini.
  • Încuierea și asigurarea mașinii cu sisteme de alarmă este recomandată.
  • Supravegheați bagajele în timpul călătoriilor cu trenul sau autobuzul.
Citește și : Fii un Exemplu Protecția Mediului : Consolidarea Guvernanței pentru Dezvoltare Durabilă în România – InfoCons Protecția Consumatorului
  1. Situații de urgență și incidente
  • În caz de incidente care afectează siguranța personală sau a bunurilor, adresați-vă celei mai apropiate secții de poliție.
  • Dacă pierdeți sau vi se fură actele de identitate, contactați imediat poliția locală și Ambasada României la Zagreb.
  • Pentru incidente grave (accidente, tâlhării), apelați numerele locale de urgență.

 

Pentru mai multe informații despre condițiile de călătorie în Spania, accesați site-ul Ministerului Afacerilor Externe

 

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează despre pericolul real al pastilelor contrafăcute !

 InfoCons – Protecția Consumatorilor te informează în Croația

  • Broj za hitne slučajeve Hrvatska / Emergencies Croatia – 112
  • Hitna pomoć Hrvatska / Ambulance Croatia – 194
  • Vatrogasna služba Hrvatska / Fire brigade Croatia – 193
  • Policija Hrvatska / Police Croatia – 192
  • Zaštitu potrošača Hrvatska / Consumer protection Croatia – 0800414414
  • Pritužbe na telekomunikacije Hrvatska / Telecomunications Complains Croatia – 0800414414

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi  depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având   Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Croația , Sfaturi de călătorie , Sigur

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și