Senatul Romaniei – senator Maria-Gabriela HORGA – InfoCons protectia consumatorilor te asigura !
Senator ales în Circumscripţia electorală nr.19 Giurgiu în data de 01.12.2024, validat în data de 21.12.2024
Formaţiunea politică : Partidul Naţional Liberal
Grupul parlamentar : Grupul parlamentar al Partidului Naţional Liberal
Comisii permanente:
Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital Preşedinte, de la data de 21.12.2024
Comisia pentru afaceri europene Membru, de la data de 21.12.2024
Comisia economică, industrii, servicii, turism și antreprenoriat Membru, de la data de 20.10.2025
Comisia pentru regulament Membru, de la data de 03.02.2025
Grupuri de prietenie cu Parlamentele altor state:
Grupul parlamentar de prietenie cu Belgia Grupul parlamentar de prietenie cu Belgia Membru, de la data de 25.3.2025
Grupul parlamentar de prietenie cu Chile Grupul parlamentar de prietenie cu Chile Membru, de la data de 25.3.2025
Grupul parlamentar de prietenie cu Estonia Grupul parlamentar de prietenie cu Estonia Secretar, de la data de 25.3.2025
Grupul parlamentar de prietenie cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord Grupul parlamentar de prietenie cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord Membru, de la data de 25.3.2025
Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Federativa a Braziliei Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Federativa a Braziliei Membru, de la data de 25.3.2025
Delegațiile Parlamentului României la organizații parlamentare internaționale:
Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE) Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE) Membru Supleant, de la data de 11.3.2025
Experienţă profesională
Activitate
Octombrie 2025 – prezent
Academia de Studii Economice București, Facultatea de Administrarea Afacerilor cu Predare în Limbi Străine (FABIZ)
Conferentiar Universitar Dr.
Realizarea și predarea cursurilor de Financial Management în cadrul programului de master Business Strategy and Leadership si cursurilor si seminariilor de Leadership and Performance Management, ciclul licenta, cu predare în limba engleză.
Februarie 2022 – Septembrie 2025
Academia de Studii Economice București, Facultatea de Administrarea Afacerilor cu Predare în Limbi Străine (FABIZ)
Lector Universitar Dr.
Realizarea și predarea cursurilor și seminariilor de: Financial Management în cadrul International Master of Business Administration, Introduction in Business Administration, Change Management și Business Digital Transformation, cu predare în limba engleză.
Octombrie 2012 – Februarie 2022
Facultatea de Științe Economice, Universitatea Ovidius Constanța
Lector Universitar Dr.
Realizarea și predarea cursurilor și seminariilor de: Managementul Investițiilor, Business Management (lb. engleză), International Management (limba engleză), Organizații publice și
private; Leadership și comportament organizațional; Managementul proiectelor de afaceri; Managementul Afacerilor Internaționale etc.
2013-2014; 2016-2018; 2020-2011
Academia de Studii Economice București (Facultățile FABIZ, Management, Administrație și Management Public, EAM)
Lector Universitar Dr. (cadru didactic asociat)
Realizarea și predarea cursurilor și seminariilor de Tehnici și Operațiuni Bancare (lb. franceză), Management financiar (limba engleză), Fundamente ale managementului proiectelor de afaceri (Master Managementul Proiectelor); Fundamentele calității în sectorul public; Managementul riscurilor de mediu.
2018 – februarie 2019
Universitatea Ovidius Constanța, Proiect de cercetare CNFIS – FDI Cercetare biomedicală de excelență în UOC; Domeniul proiectului: Susținerea cercetării de excelență în universități
Lector Universitar Dr., Expert de învățământ – Implementarea Cartei și Codul Cercetătorului
Participarea în echipa de lucru al proiectului pentru acreditarea UOC în domeniul resursei umane din cercetare prin implementarea strategiei UE pentru resursa umană de cercetare (HRS4R) prin îmbunătățirea internă privind cercetarea și inovarea și prin implementarea Cartei Europene a
Cercetătorului și a Codului de Conduită a angajatorilor
Primă de asigurare – InfoCons Protecția Consumatorului de Asigurare
Octombrie 2011 – Octombrie 2012
Facultatea de Științe Economice, Universitatea Ovidius Constanța
Asistent Universitar Dr./ Drd.
Realizarea și predarea seminariilor de Management Strategic, Managementul Firmei, Managementul Afacerilor Internaționale, Negociere Comercială Internațională
Ianuarie 2010 – Octombrie 2011
Facultatea de Științe Economice, Universitatea Ovidius Constanța
Drd. Ec. – Cadru didactic asociat Universitatea Ovidius Constanța
Realizarea și predarea seminariilor Negociere Comercială Internațională, Doctrine Economice, Etica în Afaceri și Managementul Firmei
Octombrie 2008 – 2011 (susținerea tezei în 03.11.2011, eliberare titlu doctor 27.03.2012)
Academia de Studii Economice București
Drd. ec. asistent cercetător – prin Programul de cercetare doctorala, Secțiunea A2, poziția 96, promoția 2008
– Activitate de cercetare Institutul de Studii Doctorale al Academiei de Studii Economice București – domeniu management, tema cercetării: “Rolul leadershipului în performanța organizațională”
– Realizarea și predarea seminariilor Managementul Calității Proceselor (Facultatea de Management, anul universitar 2008-2009)
Decembrie 2020 – Decembrie 2023
Senator
– Președinte al Comisiei pentru Buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital;
– Membru al Comisiei pentru Afaceri europene;
– Membru al Comisiei Economica, industrii, servicii, turism si antreprenoriat;
– Membru al Comisiei pentru Regulament;
– Membru supleant al Adunării Parlamentare la Consiliul Europei (APCE), membru al Comisiei de Egalitate de șanse și Comisiei penru Afaceri sociale, sănătate si dezvoltare sustenabila, din cadrul APCE .
Decembrie 2023 – Octombrie 2024
Autoritatea de Supraveghere Financiară
Vicepreședinte
Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare
Decembrie 2020 – Decembrie 2023
Deputat
– Vicepreședinte al Comisiei pentru Buget, Finanțe și Bănci;
– Membru al Comisiei pentru Afaceri europene (din decembrie 2021);
– Membru al Comisiei pentru Muncă și Protecție Socială;
– Membru al Comisiei pentru Drepturile omului (până în noiembrie 2021);
– Membru al Comisiei speciale a Camerei Deputaților pentru Automatizare și Viitorul Muncii;
– Membru al Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru sprijinirea procesului de aderare a României la Organizația pentru Cooperare si Dezvoltare Economic (OCDE
Martie 2021 – Decembrie 2023
Parlamentul României
Membru al Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (APCE);
– Membru al Comisiei pentru afaceri juridice și drepturile omului (din martie 2021) și membru al Subcomisiei pentru inteligență artificială și drepturile omului (din martie 2021);
– Membru al Comisiei pentru cultură, știință, educație și mass-media (din martie 2021) și membru al Subcomisiei pentru educație, tineret și sport (din aprilie 2021);
– Reprezentant al Adunării Parlamentare în Comisia pentru afaceri juridice și drepturile omului la Moneyval (titular in 2023);
– Membru al Rețelei de Contact – Parlamentari pentru un mediu sănătos;
– Reprezentantul Adunării Parlamentare a Comisiei pentru afaceri juridice și drepturile omului la GRECO (până în decembrie 2021);
– Membru supleant al Comitetului Executiv al Centrului Nord-Sud al Consiliului Europei.
Decembrie 2019 –Decembrie 2020
Guvernul României
Secretar de Stat la Cancelaria Prim-ministrului
Secretar de stat cu atribuții în domeniile fiscalității, finanțe publice, economie, mediul de afaceri și
investitorii străini. Am lucrat în echipa guvernamentală de coordonare și implementare a măsurilor
economice de redresare a economiei în contextul crizei generate de pandemia Covid, am coordonat
consultările, realizarea legislației și implementarea schemelor de garantare, măsurilor de ajutor de
stat și a celor fiscale.
Iulie 2019 – Decembrie 2019
Parlamentul European
Consilier acreditat la Parlamentul European
Consilierea în politici publice, sinteza, analiza, amendarea proiectelor din comisia IMCO
Aprilie 2013 – Septembrie 2014
Agenția Naționala de Administrare Fiscală / Ministerul Finanțelor Publice
Director Cabinet Președinte ANAF
Coordonarea activității cabinetului Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscala și a
consilierilor din subordine prin: transmiterea de rezoluții și colaborarea cu direcțiile de specialitate pentru lucrările în curs în domeniul fiscalității; urmărirea modului de soluționare și stadiul îndeplinirii al acestora; cunoașterea și aplicarea actelor normative care reglementează activitatea structurii;
transmiterea și urmărirea aplicării ordinelor, dispozițiilor și rezoluțiilor președintelui; analiza propunerilor de acte normative în domeniul fiscalității, etc.
Ianuarie 2013 – Aprilie 2013
Ministerul Economiei
Director Cabinet
Coordonarea implementării guvernanței corporatiste în cadrul întreprinderilor publice, atribuții în colaborarea interinstituțională pentru elaborarea, implementarea și monitorizarea politicilor publice și a actelor normative în domeniul economic, al energiei și pentru proiectele strategice ale MECMA, coordonarea activității cabinetului și a consilierilor din subordine
Mai 2012 – Decembrie 2012
Ministerul Economiei, Comerțului si Mediului de Afaceri
Consilier Ministru
Coordonarea implementării guvernanței corporatiste în cadrul societăților și companiilor naționale din portofoliul MECMA, atribuții în colaborarea interinstituțională pentru elaborarea, implementarea și monitorizarea politicilor publice și a actelor normative în domeniul economic, al energiei și pentru proiectele strategice ale MECMA
Ianuarie 2009 – Octombrie 2009
Camera Consultanților Fiscali, Direcția de Relații Internaționale și Naționale
InfoCons Protecția Consumatorului de Asigurare te asigură : Suma asigurată în cazul unei asigurări facultative de călătorie
Consilier economist în relații economice internaționale
Intermedierea relației cu organismele din domeniu din UE și membrii din țară
Mai 2012 – Octombrie 2014
GDF SUEZ Romania (redenumit ENGIE Romania)
Membru al Consiliului de Administrație
Ianuarie 2008 – mai 2009
Parlamentul E uropean, MEP Daniel Dăianu
Consilier europarlamentar
Interfața cu publicul, alte instituții europene, presa
Educaţie şi formare
Studii
Octombrie 2008 – 2011 (susținerea tezei în 03.11.2011, eliberare titlu doctor 27.03.2012
ASE București, Management
Doctor în management, cu eliberarea titlului de doctor în 27.03.2012 prin Ordinului Min. 3639
Domeniul principal studiat – Management – Leadership și cultura organizațională, titlul tezei de doctorat: Rolul leadershipului în performanța organizațională
2004 – 2008
ASE București, Relații Economice Internaționale cu predare și examinare în limba engleză
Diplomă universitară / nota examenului de licență 10
Domenii principale studiate: International business
2021
London School of Economics and Political Science
Certificate course
Domenii principale studiate: Public Policy Analysis
2008-2009
Universitatea „Valahia”, Târgoviște, Management
Diplomă Master în Management bancar și în asigurări / nota ani studiu 9,90; nota ex. disertație 10
Domenii principale studiate: Management financiar, bancar și în asigurări
2000 – 2004
Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu”, Târgoviște
Diplomă Bacalaureat / nota examenului 9,86
Domenii principale studiate: Matematică- Informatică intensiv engleză / media anilor de studiu 9,86
Specializări
2014
Top Quality Management
Curs Manager Proiect, cod COR 242101
– Stabilirea scopului proiectului; Stabilirea cerințelor de management integrat al proiectului;
– Planificarea activităților; Gestiunea costurilor proiectului; Realizarea procedurilor de achiziții pentru
proiect; Managementul riscurilor; Managementul echipei de proiect; Managementul comunicării;
Managementul calității proiectului
2010 – 2011; 2011 – 2012
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea „Valahia”, Târgoviște
Cursuri post-universitare – Program de Studii Psihopedagogice, nivelul I și nivelul II
Domenii principale studiate: Pedagogie, didactică, managementul clasei, psihologia educației
Iunie – septembrie 2007
Europaische Prufungszentrale Dortmund Xpert Personal Business Skills și EUROED
Certificare XPERT Personal Business Skills în 3 domenii de instruire
Domenii principale studiate:
– Negociere, discutare și argumentare;
– Managementul proiectelor;
– Formarea și conducerea echipelor de succes.
Mai 2007
Asociația Brokerilor
Analiză tehnică
Aprilie 2007
Asociația Brokerilor
Analiză fundamentală
Aprilie – Mai 2006
Centrul de pregătire financiară Millenium
Certificat participare „Învață ce înseamnă să fii broker”
Tehnici și strategii de tranzacționare a acțiunilor
Ianuarie – Februarie 2006
Centrul de pregătire financiară Millenium
Certificat participare „Curs pentru operatorii din piețele derivate”
Piețe derivate, Futures&Options
August 2005
Extreme trening
Certificat participare training „Negociere și Comunicare”
Educația non-formală în negocieri, lucrul în echipă
2002 – 2003
Junior Achievement
MESE- Concurs de simulare managerială
2003
ECDL România
Certificat ECDL
Concepte de bază ale tehnologiei informației, utilizarea computerului şi organizarea fișierelor, procesare de text, calcul tabelar, baze de date, prezentări, informație și comunicare
Decembrie 2002
British Council – Cambridge University
Certificate în Advanced English (CAE)
Primul nivel de limbă recunoscut de European Council Common Framework
Alte informaţii
Competențe și abilități sociale
Lucrul în echipă și abilități de comunicare: Toată cariera am lucrat în echipe de lucru şi am coordonat şi implementat proiecte, indiferent de poziția ocupată şi domeniul în care am activat. Am realizat numeroase lucrări științifice în colaborare cu doctoranzi și cercetători în domeniul economic. Am făcut parte din colectivul a două proiecte de cercetare în domeniul economic.
Abilități multiculturale:
– Predarea la o facultate cu predare în limbi străine (în engleză şi franceză), colaborarea cu profesori străini, predarea cursului de Financial Management împreună cu profesori colaboratori de la Erasmus Rotterdam University;
– Participarea la numeroase conferințe științifice internaționale concretizate prin publicarea a mai multor articole ISI, dintre care unul cu factor de impact 4,072, și ISI Proceedings și a mai multor articole publicate în volumele conferințelor indexate în baze de date internaționale recunoscute;
– Am făcut parte din:
o Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE) din 2020,
o Rețeaua de Contact – Parlamentari pentru un mediu sănătos;
o Comisia specială comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru sprijinirea procesului de aderare a României la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economic (OCDE);
– Am fost teprezentantul Adunării Parlamentare a Consiliul Europei, desemnat de Comisia pentru afaceri juridice și drepturile omului, la Moneyval (supleant 2022, titular 2023) și Greco (2021),
– În calitate de secretar de stat am coordonat relația Guvernului României și a instituțiilor din subordine cu OCDE, am avut atribuții de gestionare a relației cu investitorii străini; în calitate de parlamentar 7
– Finalizarea Cursului de Public Policy Analysis, la London School of Economics and Political Sciences, alături de cursanți din toata lumea, din diverse poziții;
– Participare seminar Campaign Skills Training organizat de International Republican Institute USA pentru țările din Centrul și Estul Europei, octombrie 2007;
– Participarea workshop Liberal policy on ethics and liberal policy on economics, organizat de National Democratic Institute USA, noiembrie 2008;
– Studierea la o facultate în limba engleză (ASE, Relații Economice Internaționale, modul engleză)
și interacționarea cu studenți străini, etc.
Competențe și aptitudini organizatorice
Ocuparea mai multor posturi de conducere, ce au necesitat abilități organizatorice, coordonarea echipelor de lucru, coordonarea consultărilor pentru elaborarea de acte normative
Competențe și aptitudini tehnice
Cunoștințe avansate în domeniile:
– economie: management, relații economice internaționale, negocieri comerciale, finanțe,
fiscalitate piață de capital;
– informatică (Microsoft Office);
Competențe și cunoștințe de utilizare a calculatorului
Competență în programele Microsoft Office: Excel, Word, Power Point, proiectare baze de date Access
(certificat ECDL și absolvirea unui liceu de profil matematică-informatică cu media 9,86)
– Competență în managementul proiectelor utilizând Microsoft Project;
– Utilizarea instrumentelor de analiză și urmărire a datelor: E-views, SPSS.
Competențe și aptitudini artistice
Diplomă solist-interpret pian, dobândită în perioada 1992-1996, în urma cursurilor la care am participat la Școala Populară de Artă Târgoviște.
Alte competențe și aptitudini
– Membru al Asociației Profesionale CEDIMES, Paris, Franța;
– Am făcut parte din Comitetul Științific al 15th IBIMA Conferences, realizând recenzii ale articolelor publicate în 15th Ibima Conference Proceedings indexat ISI Thomson și în baze de date
internaționale (EBSCO);
– Am participat la numeroase seminarii, sesiuni de comunicări, conferințe, congrese, simpozioane, manifestări științifice naționale și internaționale, cu expuneri pe teme de cercetare
din domeniul economic, concretizate prin publicarea a peste 40 de articole și studii în reviste de specialitate şi în volumele unor manifestări științifice, evaluate conform cotației CNCSIS (conform Listei
de lucrări), astfel: 3 articole publicate în jurnale indexat ISI, unul fiind jurnal de zonă roșie cu factor de impact 4,072 și scor relativ de influență 0,698; 5 articole indexate ISTP/ISI Proceedings;
peste 30 articole indexate în baze de date internaționale;
– Citări ale lucrărilor, H-Index 7;
– Am publicat o carte într-o editură recunoscută CNCSIS, “Leadership și performanţă în afaceri”, Editura Expert, București, 2012, 302 pagini.
– Există dovezi ale relevanței și impactului rezultatelor științifice, prin citarea acestor contribuții științifice de către specialiști și doctoranzi disponibile pe Google Scholar și ISI Web of Science.
Limba maternă
Romana
Limbi străine cunoscute
Engleza – utilizator experimentat
Franceza – utilizator experimentat
Spaniola – Utilizator elementar
Italiana
– Comprehensiune – utilizator independent
– Vorbit si scris – utilizator elementar
Permis de conducere
Categoria B
Coordonate de contact
gabriela.horga@senat.ro
Sursa foto si info : Senatul Romaniei
Semnatura : Departament InfoCons comunicare
















