Romanii – interesati sa compare produsele inainte de a face o achizitie

Cu putin timp in urma,  InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons a lansat platforma www.teste-comparative.ro, singura platforma online de acest fel din Romania pe care consumatorii pot gasi mii de produse de larg consum testate atat in laboratoarele independente ale ICRT – International Consumer Research & Testing cat si studii comparative facute la nivel national, pe diferite produse si servicii, dintre care amintim: bere cu fruct, paine, carburanti, mustar, pateu, bauturi energizante, chipsuri, etc.

La nici o luna de la lansare, platforma a avut deja peste 5000 de vizitatori unici, peste 200 dintre acestia fiind dornici sa raspunda la chestionarul online.

Sondajul a continut o singura intrebare cheie:’Despre ce ai vrea sa stii mai multe ?`, rezultatele obtinute aratand interesul crescut al romanilor de a se informa inainte de a face orice fel de achizitie:

– Produse alimentare: 38.3%

– Electronice: 32.8%

– Electrocasnice: 11.9%

– Auto: 10.4%

– Articole pentru copii: 6.5%

 

`Am lansat aceasta platforma tocmai din dorinta de a fi cat mai aproape de consumatorii romani de pretutindeni, pentru ca ne dorim ca ei sa fie corect informati si sa fie in cunostinta de cauza inainte de a lua orice decizie de achizitie a unui produs, indiferent ca este vorba de un produs alimentar, cosmetic sau electronic` a declarat Sorin Mierlea, presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons.

In acelasi timp, pentru perioada iulie – august, la Asociatie, s-au constatat cresteri ale numarului de reclamatii ale consumatorilor fata de perioada mai-iunie a anului curent cu urmatoarele procente:

– Produse alimentare 2.63% ;

– Produse electronice 3.67% ;

– Electrocasnice 7.81% ;

– Intretinerea si repararea autovehiculelor 5.63% ;

– Articole pt copii 0.34%

Platforma www.teste-comparative.ro face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atat pe piata romaneasca cat si pe cea europeana, derulat de InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons,  membru cu drepturi depline in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing.

International Consumer Research & Testing (ICRT) este unica organizatie internationala independenta specializata in cercetare si testare in domeniul protectiei consumatorului.

ICRT este un consortiu global, avand ca membrii peste 35 de organizatii de protectia consumatorilor, dedicate cercetarii si testarii de produse si servicii, in interesul consumatorilor din intreaga lume.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal