Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului – ANCOM a anunțat măsuri împotriva fraudelor telefonice

Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului - ANCOM a anunțat măsuri împotriva fraudelor telefonice

Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului – ANCOM a anunțat măsuri împotriva fraudelor telefonice

 

ANCOM a anunțat măsuri concrete pentru a limita apelurile telefonice înșelătoare, efectuate în numele unor instituții publice, bănci sau companii de stat. Acestea sunt posibile prin tehnica de falsificare a numărului apelant (CLI spoofing), care determină afișarea unui număr fals pe ecranul telefonului destinatarului, deși apelul provine din afara țării.

După consultări cu furnizorii de comunicații electronice și Poliția Română, ANCOM a decis blocarea apelurilor internaționale care afișează abuziv numere naționale – în special cele fixe sau mobile care nu respectă formatul corect. Scopul este reducerea tentativelor de fraudă, inclusiv a celor bazate pe tehnologii avansate, precum inteligența artificială sau conținut deepfake.

Citește și : Drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul/autocarul : InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

 

Începând cu 7 iulie 2025, furnizorii de comunicații care interconectează rețele externe au obligația de a bloca apelurile internaționale către numere românești, dacă:

  • afișează un CLI național (în afara seriilor 06 sau 07);
  • folosesc codul +40, dar nu respectă structura numerelor reglementată în Planul Național de Numerotație.

Excepțiile vizează doar apelurile verificate ca legitime, cum ar fi cele către utilizatori români aflați în roaming sau apelurile redirecționate corect către numere naționale.

Citește și : Fii un Exemplu – Programe și politici pentru tranziția circulară în România – InfoCons Protecția Consumatorului te informează !

 

Ce pot face utilizatorii pentru protecție
ANCOM subliniază că măsurile tehnice sunt utile, dar nu suficiente. Utilizatorii sunt sfătuiți să rămână vigilenți în cazul apelurilor suspecte și să:

  • verifice identitatea apelantului;
  • evite divulgarea de date personale sau bancare prin telefon;
  • mențină aplicațiile și sistemul de operare actualizate;
  • semnaleze eventualele tentative de fraudă autorităților.
Pentru a citi mai multe despre acest subiect, click AICI .

 

Sursă : ANCOM

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , ANCOM , Fraudă Telefonică

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și