Drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul/autocarul : InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Legislația UE prind drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul/autocarul se aplică în cazul deplasărilor care au ca punct de plecare sau ca destinație o țară din UE, în principal pentru serviciile de transport pe distanțe lungi. Aceste drepturi se aplică dacă utilizați servicii de transport regulate care funcționează pe rute deja specificate, unde pasagerii sunt îmbarcați și debarcați în stații prestabilite, după un orar fix. Distanță lungă înseamnă că distanța prevăzută pentru serviciul de transport, și nu călătoria dumneavoastră individuală, este de cel puțin 250 km.
Pe parcursul călătoriei cu autobuzul/autocarul, transportatorul trebuie să furnizeze informații clare și corecte cu privire la serviciul prestat și la drepturile pasagerilor. De asemenea, aceste informații trebuie să fie disponibile și într-un format accesibil pentru persoanele cu handicap.
Călătoria cu autobuzul/autocarul a fost anulată : InfoCons protectia consumatorului te informeaza
Dacă serviciul regulat de transport cu autobuzul/autocarul pe care l-ați rezervat este anulat, transportatorul sau organismul care gestionează terminalul trebuie să vă informeze în legătură cu situația de îndată ce este posibil, dar în maximum 30 de minute de la ora de plecare prevăzută.
În cazul în care călătoria (de cel puțin 250 km) cu autocarul/autobuzul este anulată din cauza suprarezervării, a unei plecări devansate sau din motive operaționale, compania de transport trebuie să vă ofere posibilitatea de a alege între:
- rambursarea prețului biletului în termen de 14 zile și, acolo unde este necesar, transport gratuit către punctul inițial de plecare, în cel mai scurt timp posibil (dacă întârzierea vă împiedică să vă îndepliniți scopul călătoriei) sau
- continuarea călătoriei sau redirecționarea către destinația finală în condiții comparabile, fără costuri suplimentare, cu prima ocazie.
În cazul în care călătoria cu autocarul/autobuzul pe distanțe lungi (cel puțin 250 km) este anulată, iar durata călătoriei ar fi depășit 3 ore, aveți, de asemenea, dreptul la:
- gustări, mese sau băuturi răcoritoare, proporțional cu timpul de așteptare, cu condiția ca acestea să fie disponibile sau să poată fi livrate în autobuz/autocar sau la terminal
- cazare, dacă este necesar, pentru cel mult 2 nopți, la prețul maxim de 80 EUR pe noapte și transport până la locul de cazare și înapoi la terminal.
În cazul în care călătoria cu autobuzul/autocarul a fost anulată din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau a unui dezastru natural care împiedică operarea în condiții de siguranță a autobuzului/autocarului, transportatorul nu este obligat să vă acopere costurile de cazare sau costurile de transport către locul de cazare.
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Informații Utile , calatorii, autobuz, autocar, drepturile pasagerilor