An de an, pe 15 martie sărbătorim Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. Mișcarea de Protectia Consumatorilor a stabilit tema pentru anul 2024: „Inteligența artificială corectă și responsabilă pentru consumatori”
Descoperirile în inteligența artificială generativă au luat cu asalt lumea digitală. Tehnologia este setată să aibă un impact enorm asupra vieții oamenilor, în modul în care lucrăm, comunicăm, culegem informații și multe altele. De asemenea, va avea implicații grave pentru siguranța consumatorilor și echitatea digitală.
Dezinformarea, încălcarea confidențialității și practicile discriminatorii sunt preocupări, precum și modul în care platformele bazate pe inteligență artificială pot răspândi informații false și perpetua părtiniri. Trebuie să acționăm rapid pentru a aborda aceste probleme pentru o inteligență artificială (AI) corectă și responsabilă.
Activitățile principale pe această temă stabilită se vor concentra pe chatbot-urile generative de inteligență artificială, care au fost utilizate de mult timp în serviciul de asistență a clienților . Acești roboti de chat integrează din ce în ce mai mult sisteme de inteligență artificială (AI) pentru a imita conversația umană în moduri sofisticate și specifice, cum ar fi în căutarea online, unde companiile de vârf în tehnologie au început deja să implementeze inteligența artificială generativă în experiențele de căutare.
Căutarea este o tehnologie cu care consumatorii interacționează zilnic și o folosesc adesea fără să-și dea seama. Utilizează algoritmi complecși pentru a genera rezultate de căutare care pot fi adaptate utilizatorilor individuali. Adăugarea inteligenței artificiale generative acestei tehnologii deja opace riscă să introducă daune noi și mai mari pentru consumatori.
Având în vedere tema stabilită, prin activităție și acțiunile ce se vor implementa, acestea vor explora măsura în care consumatorii pot avea încredere în chatbot-urile cu inteligență artificială generativă.
InfoCons pune la dispoziția consumatorilor unica aplicație de protecția consumatorilor, independentă și transparentă, prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează.
Aplicația GRATUITĂ de protecția consumatorilor InfoCons, disponibilă în 33 de limbi (română, engleză, ucrainiană, turcă, franceză, maghiară, greacă, germană, spaniolă, italiană, albaneză, catalană, bulgară, croată, cehă, daneză, estonă, finlandeză, islandeză, irlandeză, letonă, macedoneană, feroeză, groenlandeză, luxemburgheză, sârbă, olandeză, norvegiană, poloneză, portugheză, rusă, slovacă, suedeză) vine în sprijinul tuturor cetățenilor cu informații utile în limba maternă.
Aplicația GRATUITA de protectia consumatorilor InfoCons îți pune la dispoziție :
– Scanarea codurilor de bare ale produselor agroalimentare pentru a afla ingredientele, numărul și tipul aditivilor alimentari, alergeni, cantitatea de zahăr, sare, calorii;
– Scanarea codurilor QR de pe etichetele energetice ale produselor electrocasnice și ale dispozitivelor electronice;
– Toate numerele utile și de urgență la nivel local, național și internațional;
– Alertele pentru produsele alimentare și nealimentare în timp real;
– Timpii de așteptare în punctele de trecere rutieră a frontierei în/din România;
– Verificarea unităților de cazare, agențiilor de turism și unităților de alimentație publică autorizate și avizate din România.
Aplicația InfoCons este disponibilă pe toate sistemele de operare: IOS, Android și Huawei.