Pe 15 martie 2020 se va sărbători Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor!
În acest an, organizațiile de consumatori din întreaga lume se unesc pentru a solicita schimbări globale pentru a evita colapsul mediului înconjurător.
Mișcarea de protectia consumatorilor va evidenția schimbările de stil de viață pe care consumatorii le pot face pentru a-și juca rolul, și ce trebuie să facă guvernele și întreprinderile pentru a face sustenabilitatea să fie alegerea ușoară pentru consumatori.
Asociația InfoCons este membră Consumers International din anul 2012. Pentru mai multe detalii, va rugăm să accesați următorul link:
https://www.consumersinternational.org/members/members/infocons-association/
Tematica pentru anul acesta este “combaterea poluarii cu plastic` .
Plasticul poate fi un material extrem de util în viața de zi cu zi, dar consumul și producția noastră de materiale plastice, în special plastic de unică folosință, sunt acum nedurabile -ducând la o criză globală a poluării cu plastic. Acest lucru ne afectează ecosistemele și sănătatea. Acest lucru este deosebit de important, deoarece continuăm să vedem efectele pandemiei globale COVID-19 privind poluarea cu plastic, cu o utilizare crescută a produselor de unică folosință, inclusiv măști de față din plastic, mănuși și ambalaje alimentare.
Consumatorii sunt din ce în ce mai preocupați de poluarea cu plastic și iau deja măsuri. Un studiu global din 2019 a constatat că există consumatori care iau deja masuri pentru reducerea deșeurile de plastic ( 82% dintre respondenți folosesc ustensile de curățare reutilizabile în loc de alternative de plastic de unică folosință, 72% aducând pungi reutilizabile la cumpărături și 62% folosind sticle de băut reutilizabile) – și în ciuda utilizării crescute a plasticului de unică folosință în timpul pandemiei, 55% dintre consumatori la nivel global au devenit acum mai preocupați de mediu ca urmare a COVID-19 și aproape 74% din consumatori (în Europa, SUA și Sud America) sunt dispuși să cheltuiască mai mult pe ambalaje durabile.
Sursa : consumersinternational