Ministerul Finanțelor , Secretar de Stat Mihai Călin Precup – 20 de ani InfoCons Protecția Consumatorului

România a făcut pași importanți în protecția consumatorilor în ultimii 20 de ani. În această perioadă, au fost introduse o serie de legi și reglementări pentru protejarea drepturilor consumatorilor , iar autoritățile au luat măsuri pentru a asigura implementarea acestora.

Instituții precum Protecția Consumatorilor sau Consiliul Concurenței au devenit entități cheie în eforturile de protejare a consumatorilor români.

Primul pas important în domeniul protecției consumatorilor a fost făcut în 2007, odată cu trecerea la legislația UE ca referință. Aceasta a dus la  o mai bună funcționare a pieței și asigurarea unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor , prin reglementarea practicilor comerciale care pot afecta interesele economice ale consumatorilor .

Cel mai important pas recent în ce privește întărirea protecției consumatorului român este transpunerea în legislația națională a Directivei privind drepturile consumatorilor din 2011.

Legislația a impus ca produsele și serviciile vândute să respecte standardele europene. Acest lucru și astăzi că produsele vândute în România sunt sigure și de înaltă calitate, iar consumatorii au dreptul de a fi informați în mod clar și corect despre aceste produse.

Consumatorii au în prezent acces la o serie de instituții specializate pentru a-și proteja drepturile, cum ar fi  Protecția Consumatorului , instanțele de judecată, medierea și arbitrajul.

În ultimii ani,  Protecția Consumatorilor și-a sporit eforturile de monitorizare și sancționare a practicilor comerciale neloiale, inclusiv creșterea nivelului de verificare a companiilor și impunerea de sancțiuni corespunzătoare. În plus, autoritățile se străduiesc să îmbunătățească transparența și informațiile furnizate consumatorilor .

Acestor eforturi li se alătură și Ministerul Finanțelor , care asigură piața împotriva publicității înșelătoare și pe comercianți împotriva publicității comparative ilegale.

InfoCons Protectia Consumatorilor Protectia Consumatorului

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal