Dragi consumatori,

Meglena Kuneva
Meglena Kuneva

Este o mare onoare pentru mine să mă adresez dumneavoastră în prima ediţie a acestei noi reviste pentru consumatori. Informarea şi educarea consumatorilor sunt priorităţi ale Strategiei Europene pentru perioada 2007- 2013 şi de aceea consider binevenită această iniţiativă.

Această primă ediţie oferă informaţii detaliate despre domenii care au ridicat multe probleme consumatorilor români: pensiile private, produsele şi serviciile financiare, diverse aspecte legate de sănătate etc…. dar abordează şi probleme ce încă necesită multă atenţie, cum sunt consumul şi producţia durabilă (reciclarea, protecţia mediului etc.) sau drepturilor pacienţilor. Toate acestea sunt componente ale politicii moderne a consumatorilor şi afectează viaţa cotidiană a fiecărui cetăţean român.

A trecut puţin mai mult de un an de când atât România, cât şi Bulgaria sunt membre ale UE şi în această perioadă am fost martorii unor schimbări majore ale politicii europene a consumatorilor. Când am preluat postul la Comisia Europeană la 01 ianuarie 2007, m-am angajat să duc lucrurile înainte, în interesul tuturor consumatorilor europeni.

Odată cu adoptarea unei strategii noi pentru protecţia consumatorilor, au fost facuţi primii paşi către revizuirea în întregime a legislaţiei europene pentru protecţia consumatorilor; noua Directivă privind timeshare-ul şi produsele turistice asociate acestuia, revizuirea atentă a sistemului european de siguranţă a produselor – să menţionez numai câteva dintre iniţiative – 2007 a fost un an fructuos.

Totuşi, mai sunt multe de făcut! Modernizarea legislaţiei europene pentru protecţia consumatorilor şi facilitarea mijloacelor de implementare a drepturilor consumatorilor pe întreg cuprinsul Europei este una dintre priorităţile mele. Multe dintre prevederile legislative actuale din domeniul protecţiei consumatorilor nu mai sunt de acualitate şi nu se mai adaptează necesităţilor consumatorului modern şi condiţiilor pieţei. De asemenea, există diferenţe legislative majore de la un stat la altul.

Consider că avem nevoie de un cod unic şi simplu de drepturi ale consumatorilor care pe de o parte, să ofere tuturor consumatorilor europeni un nivel ridicat de protecţie, iar pe de altă parte să fie măsuri realiste pentru lumea modernă. Este necesar pentru consumatori să poată compara cu uşurinţă preţurile bunurilor din alte ţări şi să poată cumpăra de acolo de unde pot obţine cel mai bun preţ, fiind siguri că vor beneficia de aceeaşi protecţie ca şi atunci când cumpără de la magazinul de la colţul străzii.

Uniunea Europeană trebuie, poate şi va oferi o “cartă a drepturilor` pentru toţi cei 400 de milioane de consumatori, care să le asigure acestora mai multe alternative, preţuri mai bune şi contracte corecte. Aceasta reprezintă cea mai mare ambiţie a mea în funcţia de Comisar European pentru Protecţia Consumatorilor şi sunt hotărâtă să reuşesc.

Cu toate acestea, toate iniţiativele luate de “Brussels` vor putea avea succes numai dacă în fiecare ţară autorităţile naţionale şi organizaţiile de consumatori vor lucra “cot la cot` pentru a se asigura că drepturile consumatorilor sunt respectate şi implementate şi, mai presus de toate, pentru a se asigura că toţi consumatorii îşi cunosc drepturile. Sunt sigură că această revistă va avea o contribuiţie importantă pentru informarea consumatorilor români cu privire la o mare varietate de subiecte de interes pentru ei şi îi va ajuta să le fie respectate drepturile.

Meglena Kuneva

Comisar European pentru Sanatate si Protectia Consumatorului 2007-2010

Atasamente:

Comunicat.

Comunicat in format video.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal