Mihai Chirică , Primar , Primăria Municipiului Iași – 21 de ani InfoCons Protecția Consumatorilor

Am primit cu satisfacție scrisoarea Dumneavoastră, transmisă cu ocazia Zilei Mondiale a Proprietății Intelectuale și la împlinirea a 21 de ani de activitate a Asociației InfoCons, ocazie pentru noi de a vă felicita pentru eforturile deosebite pe care le-ați depus în vederea protejării drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor din România.

Educația și protecția consumatorilor este o temă extrem de importantă, mai ales ca urmare a evoluției ofertei de bunuri și servicii, având ca implicații modificări în adoptarea deciziei de consum și în identificarea celor mai bune modalități de protejare a drepturilor consumatorilor din România la standarde europene. Din această perspectivă, municipalitatea ieșeană a pledat pentru asigurarea unui cadru informațional și organizatoric necesar aplicării politicii de protecție a consumatorilor, corelării acțiunii autorităților administrației publice locale și ale instituțiilor cu atribuțiuni în domeniu cu cele ale organizațiilor neguvernamentale specializate în acest sector. În acest sens, la nivelul Municipiului Iași a fost înființat Consiliul consultativ pentru protecția consumatorilor, organism care are un rol activ în armonizarea strategiilor de acțiune ale instituțiilor și organizațiilor cu atribuțiuni specifice. De asemenea, merită subliniat faptul că, în anul 2022, cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la adoptarea principalului act normativ care reglementează domeniul protecției consumatorilor – Ordonanța de Guvern nr. 21/1992, Primăria Municipiului Iași a organizat conferința „IAȘI – Capitala Consumatorilor din România”. Acest eveniment a reprezentat o ocazie deosebită pentru abordarea reglementărilor naționale și europene privind protecția consumatorilor și formulării de propuneri de îmbunătățire a mecanismelor legale destinate asigurării protecției cetățenilor în calitatea acestora de consumatori de bunuri și servicii. Nu în ultimul rând, vă asigurăm că municipalitatea ieșeană se află într-un dialog permanent cu reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale din acest sector de activitate, acordându-le sprijinul necesar organizării și derulării de campanii specifice.

Acest parteneriat ar fi lipsit de substanță dacă Primăria Municipiului Iași nu ar acorda, la rândul său, o atenție deosebită calității serviciilor proprii. Întreaga activitate a instituțiilor din subordinea municipalității este organizată pornind de la principiul acordării respectului cuvenit locuitorilor orașului. Comunicarea informațiilor cu caracter public, mecanismele de consultare a cetățenilor, interacțiunea cu aceștia prin intermediul Centrului de Informații pentru Cetățeni și a centrelor de cartier, organizarea activității de taxe și impozite locale, primirea solicitărilor și eliberarea documentelor, organizarea evenimentelor publice, proiectarea și executarea lucrărilor edilitare sunt doar câteva exemple de abordare modernă și transparentă a activității Primăriei Municipiului Iași. În esență, misiunea municipalității este oferirea de servicii publice de calitate în domeniul administrației locale, eforturile depuse în acest sens reprezentând o preocupare constantă a noastră.

Așadar, în opinia noastră, atenția acordată respectării drepturilor și intereselor consumatorilor nu trebuie să se rezume doar la calitatea bunurilor și serviciilor disponibile pe piață, ci trebuie să vizeze și calitatea actului administrativ, a procesului de educație, a evenimentelor din sfera culturală, municipalitatea ieșeană implicându-se în îmbunătățirea permanentă a acestora, în conformitate cu atribuțiunile stabilite prin lege.

Relațiile strânse pe care le avem cu organizațiile neguvernamentale din diverse sfere de activitate ne permit o reevaluare permanentă atât a mecanismelor activității proprii, dar și identificarea zonelor în care ne putem implica, prin colaborarea cu alte instituții, în prevenirea unor situații cu potential de încălcare a drepturilor consumatorilor.

În acest context, vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate de dialog în vederea consolidării parteneriatului dintre instituțiile noastre și vă dorim mult succes în misiunea pe care v-ați asumat-o.

 

Cu stimă,

MIHAI CHIRICA – Primarul Municipiului Iași

Primăria Municipiului Iași

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal