la sediul Autoritatii, cu reprezentanti ai marilor retele comerciale din Romania: Metro Cash & Carry, Selgros Cash & Carry, Carrefour, Cora, Real Hypermarket, Mega Image, Auchan, Kaufland, Angst, Profi Rom Food, Lidl precum si reprezentanti ai Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).
Respectarea drepturilor consumatorilor trebuie sa reprezinte o prioritate a operatorilor economici. Tema principala a discutiilor a fost disponibilitatea comerciantilor de a veni in sprijinul consumatorului prin rezolvarea pe cale amiabila a nemultumirilor acestora. Interventia Autoritatii in relatia client-comerciant trebuie sa se diminueze prin aplicarea unor masuri active de conformare voluntara ale comerciantilor.
Au fost prezentate neregulile constatate in urma controalelor desfasurate de comisarii ANPC. Retailer-ii prezenti au fost de acord sa implementeze masuri mai stricte de verificare a conformitatii caracteristicilor produselor cu cele declarate si/sau cu actele normative in vigoare, inclusiv prin prelevarea de probe pentru analize de laborator. S-a evidentiat ca o crestere a increderii consumatorilor in siguranta produselor comercializate poate constitui o baza de crestere a vanzarilor.
Presedintele ANPC, domnul Constantin Cerbulescu, a asigurat reprezentantii comerciantilor cu privire la disponibilitatea Autoritatii de a oferi consultanta gratuita, ori de cate ori acest lucru este solicitat sau de a participa la orice forma de dialog care sa fie in interesul respectarii drepturilor si intereselor economice ale consumatorilor.