InfoCons te informează : 3.5 milioane de lei, sancțiuni aplicate la nivel național, de către ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor )

InfoCons te informează : 3.5 milioane de lei, sancțiuni aplicate la nivel național , de către ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor )

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons te informează : ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) a aplicat sancțiuni în valoare de peste 4 milioane lei , la nivel național

În perioada 25.08 – 29.08.2025 , Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ( ANPC ) a controlat un număr de 1209 operatori economici , la nivelul întregii țări , verificând respectarea cadrului legal aplicabil în domeniul protecției consumatorilor .

Ca urmare a neconformităților constatate , comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni :

  • 801 amenzi contravenţionale, în valoare de peste 3,5 milioane de lei
  • 443 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de peste 179.000 de lei
  • oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de peste 737.000 de lei
  • oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 21 de operatori economici .

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons te informează : Amenzi de aproximativ 2 milioane de lei, aplicate de ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) , în urma verificărilor în industria sucurilor, nectarurilor și băuturilor răcoritoare !

Principalele neconformități constatate au fost :

– preparate culinare destinate organizării de evenimente realizate într-un bloc alimentar necorespunzător
– nerespectarea condițiilor/temperaturilor de depozitare recomandate de producător, pentru produsele cu grad de perisabilitate ridicat (sosuri, topping-uri)
– utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură, cu depuneri grosiere de gheață, rugină, impurități
– utilizarea spațiilor/suprafețelor improprii din punct de vedere igienico-sanitar, depreciate, cu depuneri grosiere de impurități și reziduuri alimentare
– paviment cu depuneri grosiere de impurități, reziduuri alimentare, lichide
– depozitarea apelor minerale și a băuturilor răcoritoare direct sub acțiunea razelor solare
– prestarea serviciilor în spații neautorizate
– utilizarea uleiului alimentar cu grad avansat de degradare termică
– comercializarea unor produse alimentare cu termen de valabilitate depășit
– utilizarea agregatelor frigorifice cu depuneri grosiere de mizerie, cu elemente de etanșare a părților mobile rupte/depreciate
– absența registrelor de evidență a parametrilor fizico-chimici pentru apa din piscine
– întreținerea necorespunzătoare a piscinelor și a mobilierului aferent (șezlonguri/saltele rupte, ponton din lemn cu secțiuni structurale lipsă)
– produse alimentare și nealimentare fără elemente de identificare și caracterizare
– lipsa afișării prețurilor și a altor informații necesare pentru consumatori
– deficiențe de informare privind perioadele promoționale
– spațiu de joacă amenajat în regim propriu, fără a respecta reglementările tehnice specifice
– lipsa informării în mod corect, complet și precis a consumatorilor privind serviciile de cazare, facilitățile oferite, mapa cu informații utile turiștilor

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Rechizite școlare în Sistemul de Alerte cu riscuri majore

 

Sursa : Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)

Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția ConsumatoruluiProtecția Consumatorilor Proprietate IntelectualăConsumers Protection , Consumer Protection  , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul ConsumatoruluiTelefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Școală Profesională , Școală de Meserii , Asigurare , Asigurat , ANPC , Sancțiuni , Controale , Consumatori , Recomandări 

Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și