Acțiunile InfoCons sunt recunoscute la nivel internațional și prezentate în Raportul Consumers International 2023

InfoCons Protectia Consumatorilor InfoCons Protectia Consumatorului Raport Consumers International

Săptămâna trecută, organizațiile de protecția consumatorilor, partenerii și experții în domeniul energiei s-au mobilizat pentru Ziua mondială a drepturilor consumatorilor în jurul temei: “Responsabilizarea consumatorilor prin tranziții la energie curată”. Unindu-ne, efortul nostru global va sprijini consumatorii să treacă prin criza costului vieții și va contribui la atingerea obiectivelor net zero.

Citește și : Ce fac când ajunge coletul deteriorat ?

De luni până vineri (13.03 – 17.03) , Conferința noastră privind energia curată: Responsabilizarea consumatorilor pe parcursul tranziției către o energie curată a reunit o coaliție puternică de actori din domeniul protecției consumatorilor , guverne, organizații internaționale, întreprinderi și lumea energiei pentru a explora instrumentele , legislația , inovația și abordarea de care avem nevoie pentru a împuternici consumatorii și a asigura o tranziție echitabilă.

Printre vorbitorii la nivel înalt s-au numărat reprezentanți ai Comisiei Europene, Consiliului Mondial al Energiei, Consumer Reports, Electrobas, International Energy Agenda, EnelX, UNCTAD, Which?, Forumul Economic Mondial, GSMA, CLASP, REES Africa, Consiliul Consumatorilor din Zimbabwe și înalți funcționari din partea guvernelor din Emiratele Arabe Unite, SUA, India și Germania. Împreună cu aceștia și cu cei peste 350 de participanți care ni s-au alăturat pe parcursul săptămânii, am identificat modalitățile de a promova protecția și responsabilizarea consumatorilor în tranzițiile energetice.

Citește și: Șase milioane de persoane lucrează în UE în domeniul transporturilor în 2021 conform Eurostat

Am publicat cel mai recent studiu al nostru, “Protecția și responsabilizarea consumatorilor pentru un viitor energetic curat”, care solicită alinierea politicii energetice și a celei privind consumatorii, sprijinirea modelelor de afaceri care protejează consumatorii prin concepție și creșterea volumului de date orientate către consumatori. Acest lucru a pregătit terenul pentru această săptămână, iar liderii de la comisarul european pentru energie, OCDE, Signify și Consiliul Mondial al Energiei și alții au lăudat acest document.
Ne-am axat pe teme precum modelele de afaceri inovatoare, promovarea accesului esențial la energie în țările cu venituri mici și mijlocii și, împreună cu oficiali din EAU, SUA, India și Germania, am analizat politica de consum de care avem nevoie pentru o tranziție echitabilă.

Chiar de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor – miercuri, 15 martie –  reprezentanții consumatorilor de la CAG (India), Consumer Foundation (Thailanda), ODECU (Chile) și Consiliul Consumatorilor din Hong Kong au împărtășit provocările cu care se confruntă consumatorii în diferitele lor contexte și soluțiile găsite. Parteneri precum Consiliul Mondial al Energiei au anunțat modul în care vor colabora cu Consumers International și cu membrii săi pentru a asigura o tranziție echitabilă.

Citește și: Fumatul în spații publice interzis minorilor

Ne vom baza pe ideile, abordarea și angajamentele pe care le-am auzit și, pe parcursul anului 2023, vom împărtăși oportunitățile de a influența discuțiile din cadrul OCDE, dialogul dintre guverne, mediul de afaceri și mediul academic și sesiunea IGE a UNCTAD din luna iulie a acestui an.

Începând cu această zi, membrii din Australia au desfășurat campanii de informare, Consiliul Consumatorilor din Fiji a reunit consumatorii cu factorii de decizie politică și cu furnizorii de energie națională pentru discuții, în Malaezia, FOMCA s-a adresat rezidenților la televiziunea națională, în timp ce în India, membrii și alte persoane au participat la programul susținut de guvern pentru promovarea energiei curate, “LiFE”, un stil de viață pentru mediu.

Citește și : Începând cu 15 martie 2023 , restaurantele trebuie să afișeze ingredientele , declarația nutrițională și aditivii pentru preparate conform Ordinului ANPC – InfoCons Organizație de Protecția Consumatorilor te informează !

În regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord, Asociația pentru protecția consumatorilor din Yemen a încheiat un parteneriat cu Ministerul Energiei și Electricității pentru evenimente de dialog strategic, iar în Algeria, Alert Center și-a transmis mesajul la televiziune.

InfoCons, a desfășurat în România o campanie de schimbare a comportamentului. Aceștia au plasat afișe în 25 000 de locații și au colaborat cu Ministerul Energiei pentru a ajunge la elevii din școli. Consiliul danez al consumatorilor a prezentat provocările cu care se confruntă consumatorii în călătoria către energia curată printr-o campanie în rețelele de socializare și a publicat informații privind încrederea consumatorilor în furnizorii de energie.

InfoCons Protectia Consumatorilor Protecția Consumatorului Consumers International

În America Latină, IDEC (Brazilia) a lansat un apel pentru o mai bună reglementare a publicității dăunătoare, FOJUCC (Chile) a sensibilizat opinia publică cu privire la tranziția către o energie curată prin intermediul mijloacelor de comunicare sociale și tradiționale, iar în Mexic, Tec-Check a lansat o investigație asupra companiilor care au înregistrat un număr mare de reclamații din partea consumatorilor.

Citeste si : Ai grijă ce semnezi! Dicționarul cu termeni din asigurări disponibil în Aplicația InfoCons!

Consumer Reports din SUA a solicitat Comisiei pentru mediu și lucrări publice a Senatului să elaboreze un standard federal pentru combustibilul curat, iar Consiliul Consumatorilor din Canada a publicat articole pe site-ul său și în revistele sale despre importanța tranziției la energia curată.

Sursa: Consumers International

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal