InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre despăgubirea asigurării RCA – Răspunere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre despăgubirea asigurării RCA – Răspunere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorului te informează la Festivalul Internațional George Enescu 2025 – Program 3 Septembrie 2025

1. InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Despăgubirile pentru reparații ale vehiculului acordate în temeiul asigurării RCA – Răspunere Civilă Auto ?

Asigurătorul RCA are obligaţia de a despăgubi partea prejudiciată pentru prejudiciile suferite în urma accidentului produs prin intermediul vehiculului asigurat, potrivit pretenţiilor formulate în cererea de despăgubire, dovedite prin orice mijloc de probă .

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Unde poti depune o sesizare daca ai fost redirectionat abuziv de la spitalul de stat catre un cabinet privat- InfoCons protectia consumatorilor de informeaza

Despăgubirile pot fi stabilite după cum urmează :

• înainte de efectuarea reparațiilor, pe baza ofertei făcută de asigurator și acceptată de păgubit, caz în care trebuie să depuneți la asigurător cererea de despăgubire;

• după efectuarea reparațiilor, caz în care trebuie să depuneți la asigurător cererea de despăgubire, însoțită de devizul de reparație și facturi emise de unități de specialitate.

În termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de către partea prejudiciată ori de către asigurat, asigurătorul RCA este obligat :

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre asigurarea RCA – Răspunere Civilă Auto – Ce cuprinde polița RCA

• fie să răspundă cererii părţii solicitante, formulând în scris o ofertă de despăgubire justificată, transmisă cu confirmare de primire, în cazul în care se dovedește răspunderea asiguratului în producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA iar prejudiciul a fost cuantificat;

• fie să notifice părţii prejudiciate în scris, cu confirmare de primire, motivele pentru care nu a aprobat, în totalitate sau parţial, pretenţiile de despăgubire.

Despăgubirea se plătește de către asigurătorul RCA în maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii răspunderii și cuantificării daunei, solicitat în scris de către asigurător sau de la data la care asigurătorul a primit o hotărâre judecătorească definitivă cu privire la suma de despăgubire pe care este obligat să o plătească. Odată cu încasarea despăgubirii, partea prejudiciată va specifica în scris că a fost integral despăgubită pentru prejudiciile suferite și că nu mai are nicio pretenţie de la asigurătorul RCA și de la asigurat în legătură cu prejudiciul respectiv, dacă despăgubirea plătită nu depășește limita de despăgubire ce poate f i acordată de asigurător pentru prejudiciile cauzate în același accident de vehicul, prevăzută în poliţa de asigurare RCA .

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Rechizite școlare în Sistemul de Alerte cu riscuri majore

Important ! – Dacă în termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de către partea prejudiciată ori de către asigurat, asigurătorul RCA nu a notificat părţii prejudiciate respingerea pretenţiilor de despăgubire, precum şi motivele respingerii, asigurătorul RCA este obligat la plata despăgubirii.

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Aparate , Asigurare , Asigurat , Auto , Autovehicule , CASCO , RCA , Tarif , Soluționare , Răspunere Civilă Auto

Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și