InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre constatul amiabil

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre constatul amiabil

Polița de Răspundere Civilă Auto (RCA) este o asigurare obligatorie prin lege, pe care orice șofer trebuie să o încheie pentru autoturismul său. Prin intermediul poliței RCA, cei care au suferit prejudicii în urma unui accident rutier produs din vina șoferului asigurat pot primi despăgubiri pentru daunele materiale și/sau pentru decesul/vătămările corporale suferite .

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Tot ce trebuie să știi despre Proprietatea Intelectuală – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală !

Concret, dacă ești vinovat de producerea unui accident rutier, polița ta RCA ar urma să acopere daunele produse păgubitului, oferindu-i acestuia compensații, indiferent de situația ta materială sau de locul unde s-a produs accidentul. Accesează categoriile de mai jos și află tot ce trebuie să știi despre asigurarea obligatorie RCA și modul în care funcționează aceasta .

1. InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Ce este constatul amiabil  ?

Accidentele rutiere în care au fost implicate două vehicule și în urma cărora au rezultat doar pagube materiale pot fi soluționate, pe teritoriul României, conform legislației în vigoare, fără ca documentele de constatare să fie întocmite de Poliție. Cum? Prin completarea și semnarea de către ambii șoferi implicați în accident a formularului de constat amiabil (constatare amiabilă).

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre Asigurarea de Răspundere Civilă Auto ( RCA )

În acest formular, șoferii trebuie să consemneze circumstanțele producerii accidentului, datele personale de identificare a vehiculelor implicate, precum și datele din propriile polițe de asigurare RCA. Completat corect, formularul de constatare amiabilă trebuie depus la compania/companiile de asigurări cu care șoferii implicați în accident au încheiat polițele obligatorii de asigurare RCA.

Depunerea formularului de către oricare din cele două părți implicate reprezintă avizare de daună (anunțarea companiei de asigurări cu privire la daunele înregistrate) și obligă asigurătorul să efectueze constatarea pagubelor și, apoi, să stablilească vinovăția. În baza acestui formular, companiile de asigurare vor elibera documentele necesare intrării în reparație a vehiculelor implicate în accident.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre Asigurarea CASCO – Riscuri

Deși legislația nu specifică în mod expres, termenul recomandat în care trebuie transmis formularul de constatare amiabilă este de 24 de ore. Formularul de constat amiabil este tipărit și distribuit de companiile de asigurări autorizate să încheie polițe auto.

 

Sursa : UNSAR

Semnătura : Departamentul InfoCons Asigurare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Aparate , Asigurare , Asigurat , Auto , Autovehicule , CASCO , RCA , Constatare amiabilă , Amiabil , Constatul amiabil

Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și