InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre Asigurarea de Răspundere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre Asigurarea de Răspundere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Strategia UE pentru creșterea competențelor financiare și investițiilor responsabile – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Asigurarea RCA

Asigurarea RCA este o asigurare obligatorie de răspundere civilă reglementată prin lege, pe care toți proprietarii de vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării au obligația să o încheie și are ca scop acoperirea prejudiciilor cauzate unor terțe persoane prin intermediul vehiculului menționat în asigurare.

Prin încheierea unei asigurări RCA, obligațiile de despăgubire ale persoanei vinovate se transferă la societatea de asigurare emitentă a asigurării RCA în cazul producerii unui accident de către un vehicul înmatriculat/înregistrat.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity : Potențialul tehnologiei blockchain în consolidarea securității cibernetice

InfoCons Protecția Consumatorilor oferă informații generale / utile :

  • Asigurarea (polița) RCA se încheie la înscrierea în circulație a vehiculului (înmatriculare/înregistrare) sau în momentul expirării asigurării Această asigurare trebuie să fie valabilă pe toată durata în care vehiculul este înmatriculat, chiar dacă el nu este utilizat.
  • Perioada pentru care se încheie asigurarea RCA poate fi cuprinsă între 1 lună și 12 luni. Verificarea valabilității unei asigurări RCA se poate face accesând baza de date AIDA, administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR)
  • Obligația legală a șoferului este să păstreze polița RCA pe suport hârtie sau în format
  • Nerespectarea obligativității de a încheia o asigurare RCA constituie contravenţie conform legii, care este constatată de instituțiile abilitate și se sancţionează cu amendă și cu reţinerea certificatului de înmatriculare/ înregistrare a vehiculului.
  • Puteți cumpăra o asigurare RCA doar de la societăți autorizate în acest sens. Lista lor o găsiți pe site-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Vă recomandăm să nu achiziționați o asigurare RCA de la un asigurător care nu se regăsește în lista menționată, deoarece aceasta nu va fi valabilă!
  • Decontarea directă este un serviciu de asigurare suplimentar aferent poliței RCA, neobligatoriu, cu preț suplimentar. În baza acestui serviciu, după un accident rutier, proprietarul mașinii păgubite are opțiunea de a merge la propriul asigurător RCA pentru a-și recupera prejudiciul, urmând ca asigurătorul său RCA să recupereze suma plătită de la asigurătorul RCA al șoferului vinovat.
  • Sistemul bonus-malus (B/M) influențează prima de asigurare în funcție de numărul și valoarea daunelor înregistrate în trecut – dacă nu au fost înregistrate daune plătite, la reînnoirea poliței RCA, veți avea o reducere a primei de asigurare (bonus), iar dacă au fost înregistrate daune plătite, veți avea o majorare a primei de asigurare (malus). În funcție de istoricul în trafic și de numărul de accidente și daune produse, primele de asigurare RCA sunt influențate de bonus (cu o reducere de până la 50% a primei) sau de malus (cu o creștere de până la 180% a primei).

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre asigurarea storno

Riscuri acoperite de asigurarea RCA sunt, conform legii:

    • vătămări corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial; membrii familiei asiguratului sau conducătorului vinovat de accident sunt acoperiți de RCA pentru propriile vătămări corporale;
    • prejudicii materiale, inclusiv costuri de radiere și înmatriculare, costuri cu taxe de timbru, cheltuieli cu limitarea prejudiciului, cheltuieli aferente diminuării valorii vehiculului după reparații, dovedite cu acte;
    • costuri pentru readucerea vehiculului la starea dinaintea accidentului;
    • prejudicii reprezentând consecința lipsei de folosinţă a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a vehiculului, pe baza opțiunii păgubitului;
    • cheltuieli legate de transportul vehiculului avariat, aparţinând terţului păgubit, de la locul accidentului la centrul de constatare daune / unitatea reparatoare aleasă de păgubit în vederea reparării dacă respectivul vehicul nu se mai poate deplasa prin mijloace proprii, iar asigurătorul nu asigură transportul;
    • cheltuieli de judecată și/sau cheltuieli aferente soluționării alternative a litigiului;
    • avarierea sau distrugerea bunurilor terților aflate în afara vehiculului care a produs accidentul și a bunurilor aflate în interiorul vehiculului vinovat.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurări oferă sfaturi utile în asigurări

 

Mai multe informatii pe asigurare.infocons.ro

 

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și