București, 15 Martie. De Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, InfoCons lansează, cu sprijinul BRD – Groupe Societe Generale, un instrument util consumatorilor pentru o mai bună informare în domeniul financiar-bancar, ca parte a campaniei de educare și informare a utilizatorilor de astfel de servicii – site-ul www.educatie-financiar-bancara.ro.
`Educația financiară este un punct slab al consumatorului român, iar informarea este atât o obligație, cât și o necesitate pentru ca piața din România să se alinieze cu adevărat la standardele europene în materie și fiecare dintre noi să ne numim, pe drept cuvânt, consumatori europeni. Avem speranța că proiectul de Educație Financiar Bancară va fi considerat util de numeroșii utilizatori de astfel de servicii, iar asociația noastră este deschisă unui parteneriat cu sistemul bancar, în beneficiul consumatorilor din România `, a declarat Sorin Mierlea, presedintele InfoCons.
Site-ul www.educatie-financiar-bancara.ro/are o structură simplă. Printre rubricile prezentate sunt : Informații Utile (sfaturi, studii de caz, articole), un dicționar de terminologie, o rubrică dedicată legislației. De asemenea, utilizatorii de servicii financiar-bancare au posibilitatea de a transmite sesizări prin intermediul site-ului. Ca element de noutate, site-ul găzduiește un modul de curs de educație financiar-bancară destinat cadrelor didactice, accesibil cu titlu gratuit.
`Mai mult decat orice altceva, principalele avutii ale unei institutii financiare sunt clientii si increderea lor. Intr-o piata in care cunostintele participantilor sunt eterogene, transparenta asigura echilibrul necesar atat pentru dezvoltarea responsabila a businessului, cat si pentru protejarea drepturilor consumatorilor de servicii financiare.
La BRD, credem in transparenta si responsabilitate. Consideram ca educatia financiara are legatura cu increderea reciproca intre institutiile financiare si clienti, iar implicarea in programul InfoCons este un bun exemplu de contributie la un viitor mai bun pentru noi toti`, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD.
BRD Groupe Société Générale este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Actor în societate, BRD investește în cultură, educație și sport, sprijinind proiecte care cresc şi dezvoltă o nouă generație, aducând valoare pe termen lung.