Halloween în siguranță! Află care sunt alertele rapide cu Aplicația Gratuită InfoCons!

Halloween în siguranță! Află care sunt alertele rapide cu Aplicația Gratuita InfoCons Protectia Consumatorilor

La sfârșitul lunii octombrie celebrăm Halloween-ul, iar consumatorii se îndreaptă către produse tip îmbrăcăminte specifice acestei sărbători, produse cosmetice etc. În acest context, InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu Aplicația Gratuită InfoCons ce pune la dispoziție alertele rapide pentru produsele nealimentare la nivelul Uniunii Europene, actualizate în timp real.

Prin descărcarea aplicației de pe App Store, Google Play sau App Gallery, consumatorii au acces direct și transparent la alertele rapide pentru produsele nealimentare, actualizate zilnic și însoțite de detalii precum:

Citește și:Alertă InfoCons! Un plic de răceală poate conține până la 87% zahăr!​

– denumire produs;

– țara vizată;

– gradul de risc;

-orginea produsului;

-data la care intră alerta în vigoare;

-imaginea cu produsul ce face obiectul alertei;

Aplicatia poate fi descărcată AICI.

Pentru organizarea petrecerilor cu siguranta vom achizitona produse specifice acestei sarbatori, insa trebuie sa fim atenti ce, cum si de unde cumparam.

Sfaturi la achizitionarea articolelor de imbracaminte destinate celor mici :

-Hainele pentru copii de până la 7 ani (înălţime 1.34 m), nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi în zona gâtului.

-Hainele pentru 7-14 ani nu ar trebui să aibă în zona capului sau a gâtului cordon, şnur mai lat de 75 mm (7,5 cm) cu capetele libere.

-Hainele pentru copii nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi cu capetele libere mai lungi de 140 mm (14 cm), în zona taliei.

-Hainele pentru copii nu ar trebui sa aibă, ca şi sistem de prindere în jurul gâtului, şnur, cordon.

-Hainele pentru copii care sunt croite să se lege în partea din faţă, nu ar trebui să aibă partea de şnur care se leagă mai lungă de 360mm (36 cm).

Citește și:Unde fac o plângere împotriva angajatorului?

-Şiretul de la pantofi, după ce a fost legat trebuie sa fie în totalitate în interiorul pantalonului. Cordonul de la haina copilului, după ce a fost legat nu trebuie să atârne.

-Dacă aveţi deja cumpărate articole de îmbrăcăminte pentru copii care nu îndeplinesc cerinţele de mai sus puteţi să le faceţi dumneavoastră sigure prin eliminarea cordonului sau a şnurului sau prin scurtarea acestora, după caz.

-Dacă aţi cumpărat o haină care nu respectă aceste reguli de bază, aveţi posibilitatea să sesizaţi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

-Articolele de îmbrăcăminte confecţionate acasă, de asemenea, trebui să îndeplinească cerinţele de mai sus.

Pentru crearea măștilor cu produse cosmetice, consumatorii trebuie să fie atenți la urmatoarele detalii:

-să achiziționeze cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţa fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în caz de reclamație; în plus, produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice “cu sacoşa`;

-să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele ;

-să verifice dacă ambalajul are calitatea corespunzătoare valorii produsului; există posibilități frecvente ca un produs zis “de lux`, ambalat în pungă de plastic sau într-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere;

Citește și:De Ziua Mondială a Alimentației fii informat!

-să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere;

-să ştie că unii producători şi importatori “de marcă` au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii;

-să ştie că pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE ;

-să ştie că majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia `A se folosi preferabil înainte de`, urmată de dată sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se afla inscripţionată aceasta dată, exprimată fie prin lună şi an, fie prin zi, lună şi an, şi cu cifre arabe;

-să ştie că anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate, ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (ex: 6, 12, 24 luni);

-să ştie că sunt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele);

Citește și:Restaurantele trebuie să afișeze ingredientele, declarația nutrițională și aditivii pentru preparate

-să citească cu atenţie eticheta şi să ţină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.

Sorin Mierlea InfoCons Protectia ConsumatorilorȘi de Halloween trebuie sa fim atenti la ce anume cumparam, sa citim informatiile etichetei si sa stim ca ingredientele sunt afisate in ordine descrescatoare, primul fiind in cantitatea cea mai mare. Sa fim atenti la articolele de imbracaminte destinate copiilor pentru a nu le pune in pericol sanatatea si nu in ultimul rand, sa luam atitudine atunci cand drepturile ne sunt incalcate! Fii un consumator activ si adopta o9atitudine! Descarcă Aplicația Gratuită InfoCons pentru a afla în timp real alertele pentru produsele alimentare și nealimentare! Fii informat!”

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal