Fraude romantice – InfoCons protectia consumatorului de cyber security

Fraude romantice – InfoCons protectia consumatorului de cyber security

 

 Atacatorii cibernetici exploatează vulnerabilitatea emoțională a victimelor prin crearea unor legături aparent sincere în mediul online, cu scopul de a obține informații personale, bancare sau acces la conturi.
 Tacticile folosite includ comunicare constantă, promisiuni de întâlniri și povești personale convingătoare. În realitate, aceste interacțiuni sunt parte a unei strategii bine puse la punct de manipulare și control.

Citeste si : Vacanta digitala in siguranta : Protejeaza-ti dispozitivele si datele personale – InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica

Numărul unic de urgență la nivel național dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică este 1911 , apelabil din orice rețea, cu tarif normal, disponibil 24/7*

 Recomandări evitare fraude romantice – InfoCons protectia consumatorilor de cyber security 
  •  Nu transfera bani și nu furniza date personale unor persoane cunoscute exclusiv prin intermediul internetului.
  •  Fii atent la cereri repetate de ajutor financiar, indiferent de pretext.
  •  Verifică autenticitatea profilurilor – imaginile pot fi preluate din alte surse (reverse image search).
  •  Nu te lăsa presat să iei decizii rapide sub influența emoțiilor.
 În mediul online, construirea încrederii necesită prudență. Protejează-ți atât datele, cât și echilibrul emoțional.

Sursa : Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) 

 

 

Semnat : Departamentul InfoCons securitate cibernetica – cybersecurity

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , cyber security ,  Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat , Școală Profesională , Școală de meserii

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și