Trecerea globală către sustenabilitate este una dintre cele mai presante provocări ale vremurilor noastre. Pe măsură ce ne îndreptăm către o economie mai verde, rolul consumatorilor în impulsionarea schimbărilor nu poate fi subestimat. Comportamentul consumatorilor, în special în ceea ce privește sustenabilitatea mediului, reprezintă un factor crucial pentru a încuraja companiile să adopte practici mai ecologice și să ofere produse și servicii sustenabile. Cu toate acestea, deși mulți consumatori își exprimă îngrijorarea față de problemele de mediu, diverse obstacole îi împiedică să adopte pe deplin un consum sustenabil. Acestea includ lipsa unor informații clare și accesibile despre impactul asupra mediului al produselor, prevalența afirmațiilor ecologice înșelătoare (greenwashing) și factori precum costul, disponibilitatea și conveniența opțiunilor sustenabile. În acest context, este esențial să fie analizate atât provocările cu care se confruntă consumatorii, cât și modalitățile prin care politicile, inițiativele de afaceri și inovațiile digitale îi pot sprijini să facă alegeri mai informate și mai sustenabile.
Citește mai multe pe acest subiect AICI .
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro