25 % din produsele ce au fost supuse studiului au un continut de 0 E-uri iar 37. 5% nu au specificate pe eticheta informatiile nutritionale
InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor de panificatie tip paine ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 80 de tipuri de paine , achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada 01 -20 august 2013.
Producatorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : KARAMOLEGOS BAKERY ROMANIA, real, – Hypermarket Romania S.R..L., S.C. VEL PITAR S.A., S.C. TITAN S.A. , S.C. CARREFOUR ROMANIA S.A. , S.C. DOGROGEA GRUP S.A., S.C. VELROM S.R.L., S.C. Romania Hypermarche S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L., S.C .GREWE S.R.L si SMART FOOD SOLUTION.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 80 de tipuri de paine analizate 25% au un continut de 0 E-uri, 15% contin un singur E iar 3 din ele contin 7 E-uri.
De asemenea din punct de vedere al existentei pe etichetele produselor supuse studiului a informatiilor nutritionale: 37.5% nu au specificate aceste informatii, iar valorile energetice (kcal/100 gr) variaza intre : 210 – 273.4.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate AICI.
InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.