Dreptul la despagubiri daca ati ratat zborul de legatura – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

Dreptul la despagubiri daca ati ratat zborul de legatura – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

Ați ratat zborul de legătură ?! – InfoCons protectia consumatorului te informeaza

În unele cazuri trebuie să luați mai multe avioane pentru a ajunge la destinația finală.

Dacă pierdeți un zbor de legătură și ajungeți la destinația finală cu o întârziere de cel puțin 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri. Valoarea despăgubirilor se calculează în funcție de durata întârzierii și de distanța până la destinația finală.

Aveți dreptul la despăgubiri dacă:

  • biletele au fost achiziționate în cadrul unei singure rezervări și
  • se aplică drepturile pasagerilor transportului aerian, prevăzute de UE și
  • sosirea cu întârziere nu a fost cauzată de circumstanțe extraordinare.

Nu aveți dreptul la despăgubiri dacă ratați zborul de legătură din cauza întârzierilor la controalele de securitate sau dacă nu ați respectat ora de îmbarcare pentru zbor în aeroportul de transfer.

Despăgubiri daca avionul ajunge cu întârziere la sosire in cazul in care pierdeti un zbor de legatura – InfoCons protectia consumatorului te informeaza

  • 250  de euro pentru o distanta de zbor de pana la 1500 km si o intarziere la destinatia finala de cel putin 3 ore;
  • 400 de euro pentru o distanta de zbor de peste 1500 km în UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 km si o intarziere la destinatia finala de cel putin 3 ore;
  • 600 de euro pentru o distata de zbor de peste 3500 km si o intarziere la destinatia finala de cel putin 3 ore
  • Aveți dreptul la despăgubiri, dacă întârzierea nu este cauzată decircumstanțe extraordinareși dacă ajungeți la destinația finală cuo întârziere de peste 3 ore.
  • Dacă pierdeți zborul de legătură când călătoriți în UE sau în afara acesteia cu un avion care decolează dintr-o țară a UE, ar trebui să aveți dreptul la despăgubiri, dacă ajungeți la destinația finalăcu o întârziere de peste 3 ore. Nu contează dacă zborul de legătură este operat de o companie din interiorul sau din afara UE.
  • Dacă plecați dintr-o țară din afara UE către destinația finală aflată în UE, cu zboruri de legătură operate succesiv de companii din afara UE și din UE sau doar de companii din UE,numai zborurile operate de companiile din UEsunt luate în considerare pentru stabilireadreptului la despăgubiriîn cazul sosirii cu o întârziere mare la destinația finală.
  • Nu avețidreptul la despăgubiridacă ratați zborul de legătură din cauza întârzierilor la controalele de securitate sau dacănu ați respectat ora de îmbarcarepentru zbor în aeroportul de transfer.
  • Dacă acceptați un zbor către un aeroport diferit de cel care figurează pe rezervarea inițială șiajungeți cu întârziere, aveți dreptul ladespăgubiri. Timpul utilizat pentru a calcula întârzierea este timpul sosirii în aeroportul menționat în rezervarea inițială sau la destinația asupra cărei ați convenit împreună cu operatorul.Costurile de transportîntreaeroportul alternativși cel menționat înrezervarea inițialăsau destinația asupra căreia ați convenit trebuiesuportate de compania aeriană.

În cazul în care compania aeriană v-a oferit posibilitatearedirecționăriiși ajungeți la destinația finală cu întârziere,despăgubirea poate fi redusă cu 50 %, după cum se arată în tabelul de mai jos.

Despăgubiri în cazul redirecționării zborului , daca pierdeti un zbor de legatura – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

  • 125 de euro pentru o distanta de zbor de pana la 1500 km si o intarziere la destinatia finala de cel mult 2 ore ;
  • 200 de euro pentru o distanta de zbor de peste 1500 km în UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 km si o intarziere la destinatia finala de cel mult 3 ore ;
  • 300 de euro pentru o distanta de zbor de peste 3500 km si o intarziere la destinatia finala de cel mult 4 ore

 

Sursa : europa.eu

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilormembră cu drepturi  depline înOrganizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor, Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Avion , Zbor, Aeroport, Drepturile Pasagerilor , Pasageri, Aeroport, Despagubiri , Zbor anulat, Zbor intarziat, Bagaj, Bagaj de Cala

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și