Directiva Bolkestein: după trei ani, încă se mai pot face ameliorări

InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons te informează:

Directiva Bolkestein: după trei ani, încă se mai pot face ameliorări

Directiva serviciilor a înlăturat multe obstacole în comerțul interior UE și a ameliorat reglementarea furnizorilor de servicii în statele membre. Dar sunt necesare eliminarea restricțiilor încă existente și informarea companiilor în legătură cu oportunitățile pe care le au, ne-a spus într-un interviu președintele comisiei pentru piața internă, Malcolm Harbour (Conservatorii și Reformiștii Europeni, Regatul Unit).

Directiva serviciilor are ca obiectiv înlăturarea barierelor în furnizarea de servicii transfrontaliere în UE. A funcționat?

Statelor membre li s-a cerut să examineze legislația națională și să elimine din aceasta regulile care discriminau furnizorii de servicii. Directiva a avut un impact semnificativ. S-au anulat multe reguli.

În multe cazuri, restricțiile se aplicau chiar și companiilor din țara respectivă. S-au făcut ameliorări și în politicile de reglementare a furnizorilor naționali.

Mai există probleme?

Statele membre au păstrat încă prea multe reguli restrictive. Există în directivă permisiunea ca statele să restricționeze accesul la servicii din alte țări pe motive legate de interesul public. Aceasta s-a folosit prea mult, deși pentru consumatori ar fi fost benefică mai multă concurență.

Al doilea lucru este încurajarea companiilor de a profita de directivă. Avem instrumentele și informațiile, dar nu am promovat-o. Mai sunt multe de făcut.

Deci acum mingea este la statele membre. Care este rolul Parlamentului European?

Noi avem doar putere de convingere. Comisia Europeană are câteva instrumente legislative, pe care noi trebuie să le facem publice. Acesta este rolul politicienilor: să vorbească despre directivă. De aceea am organizat o audiere miercuri.

Am scris mai multe rapoarte despre directiva serviciilor decât despre orice altă lege. Și asta pentru că directiva a fost aprobată numai datorită insistențelor Parlamentului European. De fapt, Parlamentul a fost cel care a obținut un compromis între state.

REF. : 20130222STO05960

Sursa: Parlamentul European

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

 

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal