Toată lumea se confruntă cu probleme digestive ocazional. Sunt unele dintre cele mai frecvente reclamații din cabinetele medicilor. Dar, pentru mai mult de 10 milioane de persoane, gazele, balonarea, constipația, diareea sau arsurile la stomac sunt un eveniment regulat.
Atunci când medicul dumneavoastră nu poate găsi un motiv de bază pentru această problemă, se numește o tulburare gastrointestinală ‘funcțională’, ceea ce înseamnă că nu există nici o cauză specifică, ceea ce face și mai frustrant să se ocupe de ea.
Strategiile pentru ceea ce, când și cum vă mâncați pot menține tractul gastro-intestinal în stare bună de funcționare.
Sistemul digestiv este plin de bacterii sănătoase (gândiți probioticele) și alte microorganisme care ajută la digestie, precum și pentru a vă susține imunitatea și pentru a oferi beneficii generale pentru sănătate.
In acest stadiu, nu putem recomanda o dieta specifica pentru a modifica microbiome in asa fel incat sa previna direct sau ajuta la o boala specifice. O dieta mediteraneana are, de asemenea, putine zaharuri si alimente prelucrate, doi factori importanti pentru intestinul sanatos.
Creșterea fibrei
Chiar dacă nu treceți la o dietă mediteraneană, ar trebui să obțineți o mulțime de alimente bogate în fibre – fructe, legume, cereale integrale și leguminoase. Consumul de 25 la 30 de grame de fibre pe zi poate ajuta la normalizarea diareei si constipatiei.
Există două forme de fibre. Fibrele solubile ajută la scăderea colesterolului și, posibil, a zahărului din sânge; sursele includ mere, ovăz și leguminoase. Fibra insolubilă ajută la înmulțirea scaunului și promovează contracțiile din intestin care o propulsează prin sistemul dvs.; sursele includ grâu întreg, popcorn și legume verzi.
Sursa: Consumer Reports

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal