Contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derularii fie la cererea utilizatorilor, fie din initiativa furnizorului, in functie de prevederile pe care le contine. Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) le aminteste utilizatorilor de servicii de comunicatii in ce situatii poate fi realizat acest lucru.
La cererea utilizatorului
Desi operatorii nu sunt obligati prin lege sa le ofere clientilor, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei ofera aceasta facilitate pentru perioade limitate. In aceasta situatie, contractele incheiate ar trebui sa contina informatii precum:
- perioada maxima pentru care poate fi solicitata suspendarea furnizarii serviciului;
- daca aceasta perioada va prelungi proportional durata contractuala initiala (perioada contractuala minima);
- in ce conditii se realizeaza reconectarea – de exemplu, daca se percep taxe pentru reconectare.
Utilizatorii interesati de aceasta facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (relatii cu clientii, magazine etc.) unde si cum trebuie depusa cererea pentru suspendarea temporara a serviciului.
Din initiativa furnizorului
In functie de prevederile contractelor incheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie initiativa serviciul de telefonie, internet sau televiziune, in situatii precum:
- neplata facturilor in termenul indicat in contract
- nerespectarea altor obligatii contractuale
- suspiciunea existentei unei fraude sau a unui abuz
ANCOM le aminteste utilizatorilor ca in contractul incheiat cu furnizorii de servicii de comunicatii trebuie sa regaseasca cel putin urmatoarele informatii referitoare la suspendarea serviciilor de catre furnizori:
- in ce situatii poate fi suspendata furnizarea serviciilor;
- eventualele consecinte ale suspendarii asupra celorlalte drepturi si obligatii contractuale – de exemplu, suspendarea pentru neplata a unui abonament ar putea atrage si suspendarea celorlalte abonamente detinute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru frauda sau abuz poate atrage plata unor despagubiri etc.
- in ce conditii se poate relua furnizarea serviciului – de exemplu, dupa plata la zi a facturilor si a unei taxe de reconectare.
Ce, cum si unde reclami
Daca esti membru InfoCons, poti beneficia de serviciul de consiliere și consultanta, indiferent de domeniu. Vezi cum ne poti transmite o sesizare.
Daca ai incheiat un contract in care nu sunt precizate conditiile de suspendare a furnizarii serviciului desi furnizorul ofera aceasta facilitate sau isi exercita acest drept, ANCOM poate lua masuri. Vezi cum ne poti transmite o sesizare.
Daca furnizorul nu isi respecta obligatiile contractuale referitoare la suspendarea furnizarii serviciului te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
sursa: ANCOM
InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*