Comisia colectează feedback pentru a simplifica normele privind datele, securitatea cibernetică și inteligența artificială în cadrul viitorului Omnibus digital – InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity

Comisia colectează feedback pentru a simplifica normele privind datele, securitatea cibernetică și inteligența artificială în cadrul viitorului Omnibus digital – InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity

 

 

Comisia Europeană a lansat o cerere de contribuții pentru a colecta cercetări și bune practici cu privire la modul de simplificare a legislației sale în cadrul viitorului Regulament Omnibus digital, în special în ceea ce privește datele, securitatea cibernetică și inteligența artificială (IA).

Acest lucru este în deplină conformitate cu agenda de simplificare a Comisiei și cu eforturile de creare a unui mediu de afaceri mai favorabil, prin reducerea sarcinilor administrative și a costurilor pentru întreprinderi. Inițiativa sprijină, de asemenea, obiectivul Comisiei din Busola pentru competitivitate de a reduce sarcina administrativă cu cel puțin 25 % pentru toate întreprinderile și cu cel puțin 35 % pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Prezenta cerere de contribuții vine în urma implicării ample a părților interesate, care a inclus consultări publice cu privire la Strategia privind uniunea datelor, la revizuirea Regulamentului privind securitatea cibernetică și la Strategia privind aplicarea IA. Acesta este un prim pas în simplificarea cadrului de reglementare digital al UE și rămâne deschis până la 14 octombrie 2025.

 

Legea UE privind securitatea cibernetică

Regulamentul privind securitatea cibernetică consolidează Agenția UE pentru Securitate Cibernetică (ENISA) și stabilește un cadru de certificare a securității cibernetice pentru produse și servicii.

 

ENISA, Agenția UE pentru Securitate Cibernetică, este acum mai puternică. Regulamentul UE privind securitatea cibernetică acordă agenției un mandat permanent și îi conferă mai multe resurse și noi sarcini.

 

Ghid de bune practici privind politica de gestionarea a parolelor – InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity

 

ENISA va avea un rol esențial în instituirea și menținerea cadrului european de certificare a securității cibernetice prin pregătirea bazei tehnice pentru sisteme de certificare specifice. Acesta va fi responsabil de informarea publicului cu privire la sistemele de certificare și la certificatele eliberate prin intermediul unui site web dedicat.

ENISA este mandatată să intensifice cooperarea operațională la nivelul UE, ajutând statele membre ale UE care doresc să îi solicite să își gestioneze incidentele de securitate cibernetică și sprijinind coordonarea UE în cazul unor atacuri cibernetice și crize transfrontaliere de mare amploare.

Această sarcină se bazează pe rolul ENISA de secretariat al rețelei echipelor naționale de intervenție în caz de incidente de securitate informatică (CSIRT), instituită prin Directiva privind securitatea rețelelor și a sistemelor informatice (Directiva NIS).

Un cadru european de certificare a securității cibernetice

Regulamentul UE privind securitatea cibernetică introduce un cadru de certificare a securității cibernetice la nivelul UE pentru produsele, serviciile și procesele TIC. Întreprinderile care își desfășoară activitatea în UE vor beneficia de obligația de a-și certifica produsele, procesele și serviciile TIC o singură dată și de recunoașterea certificatelor lor în întreaga Uniune Europeană.

 

 

Sursa :  ec.europa.eu

 

Semnat : Departamentul InfoCons securitate cibernetica – cyber security

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și