Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul vila 2* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:
Din punct de vedere al stării generale a clădirii:
- Să fie în stare bună, cu un aspect bun;
- Să fie afișat firma cu denumirea unității și însemne distinctive reprezentand categoria acestia.
Din punct de vedere al organizării spațiilor:
- Numărul maxim de camere sa fie de 35;
- Sa dispuna de vestibul;
- Oficiu pentru cameristă.
Din punct de vedere al instalațiilor:
- Trebuie sa dispuna de încălzire centrală sau cu sobe de teracotă (exceptand unitățile sezoniere);
- Iluminatul electric în cameră sa dispuna de minim o sursa principala si o sursă individuală pentru fiecare loc.
Din punct de vedere al suprafeței minime din cameră fără grup sanitar:
- Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 10 mp;
- Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 12 mp;
- Pentru cameră cu 3 locuri, suprafața minimă 18 mp;
- Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 10 mp;
- Pentru dormitorul din apartament, suprafața minima 10 mp.
În cazul structurilor de primire turistice clasificate și construite anterior datei de 12.05.2010, suprafața camerelor se reduce cu 15%.
Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră este de 3.
Din punct de vedere al dotării grupurilor sanitare:
Camerele dispun de grup sanitar propriu cu:
- Cadă sau cuvă/cabină duș;
- Lavoar;
Din punct de vedere al dotării din camera:
- Camera să dețină mochetă/covoare;
- Saltea și husă de protecție pentru aceasta;
- Cearșaf și pernă mare pentru pat;
- Noptiere;
- Taburete;
- Oglindă;
- Suport pentru bagaje;
- Cuier;
- Dulap sau spațiu amenajat pentru lenjerie și haine, dotat cu umerașe;
- Veioză/aplică la capătul patului;
- Pahare;
- Scrumiere de masă pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
- Televizor cu recepție canale TV;
- Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
- Mijloace de protecție împotriva insectelor.
Alte criterii:
- Fax la recepție;
- Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
- Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
- Informații turistice și culturale;
- Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/trusă medicală;
- Trezirea clienților la cerere;
- Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
- Rezervare de bilete pe mijloace de transport;
- Servicii de spălătorie/curățătorie.