Aplicatia InfoCons ingrediente, aditivi alimentari, calorii Protectia Consumatorilor
Aplicatia InfoCons Ingrediente, sare, zahar, calorii Protectia Consumatorilor

Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul vila 4* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

 

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  • Să fie în stare bună, cu un aspect foarte bun;
  • Să fie afișat firma luminoasă cu denumirea unității și însemne distinctive reprezentand categoria acestia;
  • Să dispuna de parcare auto pentru minimum 30% din numărul spațiilor de cazare.

Din punct de vedere al organizării spațiilor:

  • Numărul maxim de camere sa fie de 15;
  • Sa dispuna de vestibul;
  • Salon;
  • Sufragerie pentru servirea mesei;
  • Spațiu pentru pregătirea mesei, dotat corespunzător;
  • Oficiu pentru cameristă.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Trebuie sa dispuna de sistem de climatizare/instalație de aercondiționat;
  • Iluminatul electric în cameră sa dispuna de minim o sursa principala si o sursă individuală pentru fiecare loc.

Din punct de vedere al suprafeței minime din cameră fără grup sanitar:

  • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 15 mp;
  • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 18 mp;
  • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 18 mp;
  • Pentru dormitorul din apartament, suprafața minima 18 mp.
    În cazul structurilor de primire turistice clasificate și construite anterior datei de 12.05.2010, suprafața camerelor se reduce cu 15%.

Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră este de 2.

Din punct de vedere al dotării grupurilor sanitare:

Camerele dispun de grup sanitar propriu cu:

  • Cadă sau cuvă/cabină duș;
  • Lavoar;

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Saltea și husă de protecție pentru aceasta;
  • Cearșaf și pernă mare pentru pat;
  • Noptiere;
  • Fotolii/scaune;
  • Birou sau masă de lucru cu scaun;
  • Serviciu de birou (mapa, plicuri cu antet, hârtie de scris, pix, etc.);
  • Oglindă;
  • Tablou sau alt element decorativ;
  • Suport pentru bagaje;
  • Cuier;
  • Dulap sau spațiu amenajat pentru lenjerie și haine, dotat cu umerașe;
  • Veioză/aplică la capătul patului;
  • Pahare;
  • Scrumiere de masă pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
  • Televizor cu recepție canale TV;
  • Minim 2 prize de alimentare cu energie și priză pentru conexiunea la internet sau sistem wireless;
  • Telefon
  • Minibar frigorific cu produse în cameră;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

Alte criterii:

  • Fax la recepție;
  • Seif/posibilitatea de a depozita valori în cameră sau încăperea dotată cu seifuri;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Spațiu amenajat cu computer și conexiuni pentru acces internet;
  • Restaurant amplasat în structura de primire turistică;
  • Bar de zi/café-bar;
  • Informații turistice și culturale;
  • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/trusă medicală;
  • Servicii de room-service;
  • Servirea micului dejun;
  • Trezirea clienților la cerere;
  • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 50% din personalul de servire;
  • Serviciul pentru transport bagaje;
  • Rezervare de bilete pe mijloace de transport;
  • Servicii de spălătorie/curățătorie;
  • Facilități pentru organizarea de activități de agrement și sportive (cel puțin două activități).

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal