Sfaturi înainte de închirierea unui autoturism:
- comparați ofertele de închiriere care corespund cel mai bine nevoilor dumneavoastră;
- verificați pentru rezervarea facută prin intermediul internetului care sunt mijloacele de plată acceptate;
- solicitați informații despre durata minimă a închirierii, termenul în care se poate face rezervarea, zona geografică acoperită;
- solicitați informații despre prețul opțiunilor suplimentare (scaun copil, șofer suplimentar, asigurare suplimentară, etc.);
- solicitați informații despre documentele pe care trebuie să le prezentați pentru preluarea autoturismului închiriat;
- solicitați informații despre starea tehnică a autoturismului, precum și despre tipurile de asigurări incluse în tarif;
- verificați regulile de circulație din țara în care circulați cu autoturismul închiriat;
- asigurați-vă ca ați primit confirmarea rezervării și termenii și condițiile închirierii.
Sfaturi după închirierea autoturismului:
- înainte de semnarea contractului de închiriere, verificați starea autovehiculului în prezența reprezentantului companiei de închirieri;
- citiți cu atenție contractul de închiriere și solicitați lămuriri dacă nu înțelegeți clauzele acestuia;
- verificați dacă în contract sunt cuprinse aceleași elemente ca și în rezervare;
- verificați dacă elementele suplimentare incluse în tariful închirierii sunt disponibile;
- verificați nivelul combustibilului;
- solicitați reprezentantului companiei de închirieri să facă mențiune în procesul-verbal de predare primire a autovehiculului despre toate avariile constatate cu ocazia inspectării acestuia și despre nivelul combustibilului atât la livrare, cât și la predarea autovehiculului;
- nu semnați procesul-verbal de predare-primire înainte de a verifica dacă au fost consemnate toate avariile constatate;
- asigurați-vă că procesul-verbal de predare-primire este semnat și de reprezentantul companiei, ca probă;
- în cazul unei pagube aduse autovehiculului respectați întocmai instrucțiunile din contractul de închiriere cu privire la înștiințarea companiei, utilizarea formularelor de constat amiabil, obținerea documentelor necesare efectuării reparațiilor și altele asemenea;
- în cazul unui accident, notați numele și datele de contact ale tuturor persoanelor implicate, respectiv anuntați poliția în caz de neînțelegeri cu privire la responsabilitatea producerii accidentului;
- asigurați-vă că ați parcat autoturismul în spațiile special amenajate;
- fotografiați autovehiculul, ca probă că acesta v-a fost livrat cu avarii, respectiv returnat de dumneavoastră în aceleași condiții în care v-a fost livrat;
- păstrați documentele fiscale eliberate de stațiile de alimentare de carburant în cazul în care volumul carburantului din rezervor ar fi contestat;
- păstrați contractul de închiriere, facturile, corespondența și fotografiile efectuate pentru eventualitatea unui litigiu.
Sursa: Comisia Europeana
InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.