InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat studiul pe produsele tip bere cu fruct ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 26 de produse tip bere cu fruct alcoolice, achizitionate in luna martie 2015.
In urma studiului, in ceea ce priveste numarul de E-uri acesta variaza intre 0 -13 E-uri, dupa cum urmeaza :
- 26,92% contin un singur E;
- 19,28% din produse contin 4 E-uri;
- 15,38 % din produse contin 3 E-uri;
- 11,53% nu contin E-uri;
- 7,69 % din produse contin 6 E-uri;
- 3,84% produse contin 2 e-uri;
- 3,84% din produse contin 5 E-uri;
- 3,84 % din produse contin 8 E-uri;
- 3,84 % din produse contin 9 E-uri;
- 3,84% din produse contin 13 Euri
Continutul de alcool variaza intre 1.9% si 8.5 %, astfel ca:
- 15,38% din produse contin 4 % alcool
- 15,38 % din produse contin 2,6% alcool
- 15,38 % din produse contin 1,9% alcool
- 11,59% din produse contin 2,5 % alcool
- 7,69% din produse contin 3,5 % alcool
- 7,69 % din produse contin 3% alcool
- 7,69% din produse contin 2% alcool
- 3,84% din produse contin 8,5% alcool
- 3,84% din produse contin 3,8% alcool
- 3,84 % din produse contin 3,2% alcool
- 3,84% din produse contin 2,8% alcool
- 3,84% din produse contin 2,7% alcool
Continutul de limonada/bautura racoritoare variaza intre 10% si 63%, dupa cum urmeaza:
- 30,76% din produse au un continut de 50% limonada;
- 30,76 din produse nu au specificat pe eticheta continutul de limonada pe care acestea il contin ;
- 7,69% din produse au un continut de 60% limonada;
- 7,69% din produse au un continut de 40% limonada;
- 7,69% din produse au un continut de 12% limonada;
- 3,84% din produse au un continut de 63% limonada;
- 3,84% din produse au un continut de 30% limonada;
- 3,84% din produse au un continut de 25% limonada;
- 3,84% din produse au un continut de 10 % limonada.
Din punct de vedere al continutului de bere, acesta variaza intre 90% si 37% dupa cum urmeaza :
- 26,97% din produse nu au specificat pe eticheta continutul de bere pe care acestea il contin ;
- 7,69% din produse au un continut de 88 % bere;
- 7,69 % din produse au un continut de 60% bere;
- 7,69 % din produse au un continut de 40% bere;
- 3,84 % din produse au un continut de 90% bere;
- 3,84% din produse contin 75% bere;
- 3,84% din produse au un continut de 70% bere;
- 30,76% din produse au un continut de 50 % bere;
- 3,84% din produse au un continut de 44% bere;
- 3,84% din produse au un continut de 37% bere.
In cadrul studiului au fost analizate produse ce apartin urmatorilor producatori:
- Heineken Romania S.A;
- C. Martens S.A. Galati, Romania;
- Castle Brewery Van Honsebrouk;
- C. Bergenbier S.A;
- Ursus Breweries S.A;
- Oettinger Brauerei GmbH;
- Schofferhofer Welzenbler GMBH, Frankfurt, Germania;
- Memminger Brauerei GMBH, Germania;
- John Crabbies & Co Marea Britanie;
- Privatbrauerei Eichbaum GmbH & Co. KG;
- Brouweris Liefmans;
- Brasserie Lefebvre- Belgia;
- Brasserie Dubuisson Freres- Belgia;
- PRIMATOR a.s.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standardele europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!